י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מפוחדים ומבוהלים" • צפו

באמצע היום: הילדים פונו מביה"ס; "משתמשים בהם ככלי משחק"

סערה בחדרה: ילדי בית ספר חב"ד בעיר פונו באמצע היום מבית ספר של הקיץ על ידי המשטרה; "יש בלאגן גדול מאוד" • ההורים זועמים: "העירייה משתמשת בילדים ככלי משחק" • בעירייה טוענים: "הנהגת חב"ד החליטה לקחת את החוק לידיים" • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי'

באמצע היום: הילדים פונו מביה"ס; "משתמשים בהם ככלי משחק"
ילדי בית הספר, הבוקר צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהיה נראה כי העניינים מתחילים להסתדר בין עיריית חדרה לאנשי חב"ד בחדרה בשל פגישה שהתקיימה עם ראש העיר צביקה גנדלמן מוקדם יותר השבוע, היום העימות דווקא עלה שלב לאחר שילדי בית הספר גילו באמצע היום כי עליהם להתפנות ממתחם בית הספר.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו נראים ילדי בית הספר ממ"ד חב"ד בנים מפונים על ידי המשטרה לפני שעה קלה (חמישי) אל ביתם ומפוזרים להסעות, זאת ללא כל התראה מראש ובהפתעה גמורה. 

כזכור, ועד ההורים של בי"ס חב"ד תבע את העירייה בבית המשפט בנוגע לתלמוד תורה. ועד ההורים ביקש סעד מבית המשפט, מאחר והמבנה צר מלהכיל את 2 בתי הספר, שיורה לעירייה שלא להכניס בי"ס נוסף למבנה.

בית המשפט הכריע כמו שתבעו בבי"ס חב"ד ופסק שמגיעים לתלמידי חב"ד אותם התנאים שמגיעים לכל תלמיד בעיר חדרה. בית המשפט פסק שהעירייה לא רשאית להכניס בי"ס נוסף למבנה לפני שיש אישור ממשרד החינוך לפי תקן ועם כיתות תקניות.

"כעת", אומר אחד ההורים בזעם בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "העירייה הגיעה כאילו בתמימות שלא הבינה את פסק בית המשפט והגיעה לפנות את התלמוד תורה ממבנה ביה"ס ואת הילדים מביה"ס - וכיוון שההורים הגיעו למנוע את זה, אז הזמינו עכשיו משטרה לפנות אותם והילדים מפוחדים ומבוהלים, והמשטרה כעת מפנה אותם כדי לבצע חלוקה בבית הספר בכח, ויש בלאגן גדול מאוד".

לדברי אותו הורה, "בדיעבד הסתבר שעיריית חדרה השתמשה בתלמידים ככלי משחק כדי לכופף את תושבי שכונת הפארק. הורי הבנות פנו בעתירה לביהמ"ש בבקשה לבטל את פינויים ונקבע מועד לדיון".

בנוסף, התקבלה הוראה נוספת שבבית הספר לבנים ייכנס מוסד נוסף שמשתייך לזרם המוכש"ר.
לדברי אנשי חב"ד בעיר, "בית הספר ממ"ד חב"ד בנים הוא הצפוף ביותר בשטחו בפער גדול מכל בתי הספר הממלכתיים והעובדה שדווקא אליו מכניסה העירייה מוסד נוסף אינה סבירה ומדיפה ריח רע של נקמנות".

כזכור, ההורים פנו לבית המשפט בעתירה לבטל את ההחלטה לחלק את בית הספר, ובית המשפט קיבל את טענתם והוחלט בהסכמה בביהמ"ש שלא התקבלה החלטה לחלק את ביה"ס.

למרות החלטת ביהמ"ש ביקשה העירייה מנהלת ביה"ס לפנות את התלמידים משטחו בזמן הפעלתו של בית הספר של החופש הגדול כדי להתחיל בחלוקת בית הספר מתוך מחשבה להכשיר בדיעבד את החלוקה, תוך התעלמות מפסק הדין שדרש לשתף את ההורים בתוכניות השיפוץ.

כשסירבו ההורים לעבור בית הספר, פינתה העירייה את התלמידים באמצעות המשטרה. ההורים מגישים עכשיו עתירה דחופה נוספת לבית משפט על ההתעלמות מפסק הדין, כך לטענתם.

"משתמשים בילדים ככלי משחק". צילום: באדיבות המצלם

תגובת עיריית חדרה

מעיריית חדרה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', "הנהגת חב"ד החליטה לקחת את החוק לידיים. עיריית חדרה בשיתוף עם משרד החינוך לא יתנו לזה יד. קייטנות ביה"ס חב"ד קיבלו אישור לפעול במבנה תיכון חדרה, וזאת על-מנת לאפשר לחברת החשמל ולעירייה לבצע עבודות במתחם ביה"ס".

לדברי העירייה, "למרות שצוות ביה"ס המתין לילדים בהתרגשות גדולה במתחם תיכון חדרה, פלשו הורים ואנשי חב"ד לשטח ביה"ס, והפעילו את הילדים בתוכו. הדבר הובא לידיעת משרד החינוך, ובעצה אחת הוחלט על אכיפת הפלישה, משמע פינוי ההורים והילדים משטח ביה"ס, ועל דיווח רשמי למנהלת ביה"ס של החופש הגדול כי המסגרת לא פעלה. העירייה ומשרד החינוך רואים בחומרה רבה את התנהלות ההורים".

עיריית חדרה חב"ד חדרה צביקה גנדלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד