כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הילולת שר בית הזוהר

כך קישר האדמו"ר בין הכולרה לנגיף הקורונה

האדמו"ר מווערצקי שהוסיף כעת את השם 'זידיטשוב' לשם החסידות, ערך הילולא לשר בית הזוהר וקישר על תקופת מגפת הכולרה. הצלם שוקי לרר תיעד

כך קישר האדמו"ר בין הכולרה לנגיף הקורונה
טיש יארצייט בחצר זידיטשוב ווערצקי צילום: שוקי לרר

לרגל יום ההילולא של האדמו"ר בעל ה'עטרת צבי' מזידיטשוב זצ"ל, שכונה 'שר בית הזוהר', נערכה בליל שישי סעודת הילולא אצל נכדו, האדמו"ר מזידיטשוב ווערצקי, בבית מדרשו בבני ברק וכן בכל ריכוזי החסידות בארה"ב.

במהלך הסעודה הרבי קישר את היארצייט לתקופה שלנו מגיפת הקורונה: "רבינו הלך לבית עולמו בשנת תקצ"א מחלת הכולרה ("חולירע") אז כילתה כל חלקה טובה בעם ישראל, רבינו הקדוש בעל העטרת צבי, 'שר בית הזוהר', מרים את עיניו השמימה ומבקש: ריבונו של עולם, הריני מוסר את נפשי למיתה לכפר על בני ישראל!... אחיו, הרה"ק רבי משה מסאמבור, שומע את הדברים ופורץ בבכי: כיצד נוכל להסתדר בלעדיך? הוא שואל, והעטרת צבי משיבו: כשתעשו סעודה ביום היארצייט שלי, אהיה עמכם בדיוק כפי שאני כאן עמכם היום!. מספר ימים לאחר מכן, ביום י"א תמוז, עולה נשמתו בסערה השמימה, והמגיפה נעצרת". 



"מגיפת הקורונה משתוללת ברחובות, עם ישראל מגורש מבתי הכנסת והעתיד לוט בערפל. זכותו של בעל העטרת צבי זיע"א, יפה כוחה במיוחד בימים אלו, בהם זקוקים אנו לשמירה מעולה ולישועות גדולות בכלל ובפרט. אין ספק כי כל פעולה שנעשית לטובת נשמתו הקדושה מעוררת את זכותו והוא יהיה מליץ יושר על העושים למענו ויפעל עבורם בשמים כל מילי דמיטב וישועות גדולות ברוחניות ובגשמיות".

כמו כן ביקש הרבי ללכת בדרכו של בעל ההילולא וללמוד כל יום עמוד בספר הזוהר הקדוש בלי הבנה לסגולה ולשמירה כידוע אצל בעל ההילולא ילדים בגיל 9 אמרו את הזוהר הקדוש. זכותו הגדולה בוודאי יגן על כל ישראל אמן. 

לאחר סעודת ההילולא, הרבי הגיע למירון כנהוג ביום היארצייט.

הצלם שוקי לרר תיעד 

חסידות ווערצקי העטרת צבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד