י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אסון סמוך לזיקים

טבע למוות מתנדב שסייע לחלץ ארבעה בני משפחה מאגם בדרום

לאחר חיפושים נרחבים - אותרה גופתו של גבר כבן 40 שחילץ ארבעה בני משפחה באגם מים סמוך לקיבוץ זיקים • אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן 10 וילדה בת 7 פונו לבית החולים במצב קל

טבע למוות מתנדב שסייע לחלץ ארבעה בני משפחה מאגם בדרום
יחידות ההצלה במקום צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

ארבעה בני משפחה חולצו מוקדם יותר (שישי) מאגם מים, בסמוך לקיבוץ זיקים שבדרום הארץ. לאחר חשש כבד לחייו של נעדר - אדם שנחלץ לסייע לבני המשפחה - הוא אותר ללא רוח חיים.

הדיווח הראשוני התקבל למד"א בשעה 15:10, אודות טביעה באגם סמוך לחוף זיקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי 4 טובעים במצב קל בהכרה מלאה, בהם אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן 10 וילדה בת 7. 

חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר: "תוך כדי הטיפול הרפואי בארבעת הטובעים שחולצו מהמים במצב קל אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה ולאחר שחולץ אלינו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בעקבות החשש לחייו של הנעדר, הוזנקו  למקום צוותי חילוץ מכבאות והצלה אשקלון, יחד עם יחידת להבה הארצית יחידה לחילוצים מיוחדים. הכוחות החלו בסריקות במים ע"י סירה, ולבסוף כאמור, הוא אותר ללא רוח חיים.

בכבאות והצלה מחוז דרום ציינו כי מדובר במים עכורים ובזרימה של האגם, דבר שהקשה על החיפושים במים. למקום הוזנקה גם יחידת היל"מ של תחנת באר שבע לסיוע יחד עם צוללנים מיחידת להבה שביצעו סריקות נרחבות.

 

חילוץ טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד