ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התיעוד המסעיר

סערה פוליטית: "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה"

בעקבות התיעוד הקשה בו נראית ילדה כבת 13 פורצת בבכי לאחר ששוטרים מאיימים לקנוס אותה כיוון שהמסכה לא הייתה מונחת כראוי על פניה, הפוליטיקאים החרדים מגיבים בחומרה • "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה" • ח"כ אשר יקיים דיון דחוף בוועדת החוקה

סערה פוליטית: "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה"
האכיפה בירושלים צילום: צילום מסך

תיעוד מעורר סערה: במערכת הפוליטית מגיבים לתקרית ההזויה בה נראים שוטרים מבצעים אכיפה נוקשה בבת 13 שפורצת בבכי, וחברי הסיעות החרדיות יוצאים למתקפה חריפה על התנהלות המשטרה, שלדבריהם לא מפעילה את שיקול הדעת שניתן לה באישור ועדת החוקה.

סגן השר מאיר פרוש אמר: "מחזה קורע לב לראות שוטרים מבקשים לתת דו"ח לילדה בוכיה על אי עטיית מסיכה. אני מבקש מהציבור להביא תמונה כזו של שוטר נותן דו"ח לילדה חילונית. זאת מלבד העובדה שהכנסת אישרה הטלת קנס של 500 שקלים, שהוא אינו מידתי ושערורייתי לכל הדעות".

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיב ואמר: "הכשל הגדול ביותר במשבר הוא של המשטרה, פעם אחר פעם, מקרה אחר מקרה נראת תמונה כוללת המביאה ציבורים שלמים לשבירת האימון במערכות".

"תגובת המשטרה מקוממת, עקרה ואינה עונה מדוע השוטר לא ענד תג זיהוי כדין. גם אם זה אירוע נקודתי עשבים שוטים אלה נשארים במערכת ולא מוקעים".

לדברי סגן השר, "המשטרה חזקה על חלשים, כפי שההגבלות והקנסות משולבים על שיקולים כלכליים על ראש הממשלה לדעת כי כאשר הוא מטיל הגבלות על הציבור יש לו משטרה שאינה יודעת את תפקידה ללא דעת וללא שיקול דעת".

חבר הכנסת ישראל אייכלר אמר: "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה. הציבור החרדי אינו יכול להתגונן נגד הקמים עלינו כגרועים שבאויבים. שוטר שמרגיש גיבור על ילדה קטנה, אינו עושה זאת לבד. הוא מוסת על ידי ממסד אנטישמי של פוליטיקאים, שופטים ואנשי תקשורת אויבי היהודים החרדיים".

לטענתו, "המשטרה איבדה שליטה על איבת השוטרים המוסתים נגד חרדים. אנשים חיים בפחד ואומרים שהמשטרה מסוכנת יותר ממגפת הקורונה. המוני אנטישמים רואה בכל ילד חרדי מפיץ חיידקים פונטנציאלי ולפי זה הם פועלים. ליברמן ולפיד מדברים על אלימות ברחובות בעקבות הקורונה וזאת התוצאה".

אייכלר הוסיף וקרא לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים "לפטר מיד את השוטרים האכזריים הללו, כדי להעביר מסר שהם לא מייצגים את המדינה. יש להנחות מידית את השוטרים: כל שוטר שיתן דו"ח על מסכה לקטין בגיל כזה יפוטר לאלתר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תקף אף היא התנהלות המשטרה, ואמר: "משטרת ישראל, יש לכם תפקיד חשוב ומורכב בימים האלה ואני באמת לא מקנא בכם. אבל אם תפעילו היגיון בריא ושכל ישר תעזרו לציות האזרחי ולא תפגעו בו כמו במקרה הזה. ילדה בת עשר עם האחים הקטנים שלה לא צריכה טראומה כזו לכל החיים. תנו מסיכה, תוסיפו חיוך ושחררו".

סמוטריץ׳ הוסיף, "יותר מידי סרטונים רצים בימים האחרונים על התעקשות ואלימות מיותרים סביב אכיפת התקנות. ככה לא יוצרים הזדהות ולא מגבירים ציות אזרחי. ככה מביאים לתוצאה ההפוכה. זהירות ייתר נדרשת בציבור החרדי שחש, בצדק, שהוא תחת עליהום ואכיפת יתר מפלה".

חבר הכנסת אוריאל בוסו, אמר: "אובדן שליטה של גורמי האכיפה מצריך בדק בית במשטרה ובמקרה המחריד הזה צריך שמישהו מהגורמים הממונים יקח אחריות ויתן תשובות, איזה טראומה ומשקעים לוקחת איתה אותה ילדה, נדרשת הדרכה בסיסית לפני יציאתם של גורמי האכיפה לשטח, בכדי למנוע תיעודים מזעזעים מהסוג הזה, ויפה שעה קודם".

חבר הכנסת אליהו ברוכי מסר: "אני מקבל אין ספור פניות בשעה האחרונה, מה תגובתי, כח"כ חרדי טרי, על הסרטון המזעזע של שוטר אטום וחסר שכל מתעמת עם ילדה חרדית. שאבין, צריך להיות חרדי בשביל לזעוק על זה? הכול הכול זה חרדים-חילוניים? היכן שר החינוך? היכן השר לביטחון הפנים? היכן המועצה לשלום הילד? איפה כל מי שלפני שבוע זעק על מעצר שווא, לדבריהם, של אמיר השכל? בבקשה, הבמה כולה שלכם".

בעקבות התיעוד המזעזע, זימן יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר דיון דחוף בוועדה ליום רביעי הקרוב בנושא "התנהלות המשטרה ואופי אכיפת חוקי הקורונה אל מול ילדים ואוכלוסיות מיוחדות".

לדיון יזומנו משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים, הפרקליטות, המועצה לשלום הילד וגורמים נוספים, כדי לוודא את אי הישנותם של מקרים מעין אלה עד לרמת השוטר/פקח בשטח תוך הטמעת ההנחיות והדרישות בחוק המחייב שיקול דעת והסברה בטרם אכיפה.

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

בצלאל סמוטריץ' ישראל אייכלר מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד