י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התיעוד האכזרי

ליצמן שוחח עם השר אוחנה שפונה לממ"ז ירושלים

בעקבות התיעוד האכזרי שמסעיר את הפוליטיקה ואת המגזר החרדי, פנה השר יעקב ליצמן לחברו בממשלה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שמשרדו אמון על משטרת ישראל וביקש ממנו לפתוח בבדיקת המקרה 

ליצמן שוחח עם השר אוחנה שפונה לממ"ז ירושלים
יעקב ליצמן/אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות התיעוד האכזרי שפורסם מוקדם יותר הערב, במערכת הפוליטית יצאו למתקפה חריפה באומר ובכתובים. השר יעקב ליצמן הגדיל לעשות ופנה הערב (שני) לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה שכבר הודיע שיפתח בבדיקה מול מפקד מחוז ירושלים ניצב ירון ידיד.

צילום: מוישי ליפשיץ

בלשכת השר ליצמן מסרו כי "השר הבהיר בשיחתו לשר אוחנה כי עם כל ההבנה לתפקיד השוטרים בימים לא פשוטים אלה, סאת הכאב הזעם של הציבור החרדי גוברת ובצדק, נוכח מקרים חוזרים ונשנים של ההתנכלות משטרתית, תוך חוסר רגישות בסיסית למול חסרי ישע".

"כמו מקרה מזעזע זה בו ילדה צעירה נדרשת למרר בבכי ברחוב, תוך התנהלות קשה ופוגעת מצד השוטרים". לדברי ליצמן, "יש למצות את הדין עם שוטרים אלה ולהבטיח שלא נחזה שוב בהתנהגות מעין זו במחוזותינו”.

על פי לשכת ליצמן, השר לבטחון פנים אמיר אוחנה אמר לשר ליצמן כי בכוונתו לפנות באופן מיידי לממ"ז ירושליםם ניצב ירון ידיד על מנת לקיים בירור מהיר ויסודי של המקרה האמור ולהדגיש את חשיבות ההקפדה על כבוד האדם במרחב הציבורי וזכויות הציבור החרדי, בייחוד בימים של מאבק בנגיף הקורונה.

בתוך כך, גם השרה עומר ינקלביץ׳ אמרה הערב כי "אכיפת חבישת המסיכות היא אינטרס הציבור לשמירה על בריאותו. מצד שני, שוטר שעוצר ילדה בוכיה בת 13, זה לא סיפור של קנס, אלא אירוע טראומתי קשה לילד/ה, בעל השלכות פסיכולוגיות. אף אחד לא רוצה לראות את ילדו הקטן בוכה בהיסטריה ברחוב כששוטר עוצר אותו. חייב להיות טיפול רגיש בילדים קטנים".

יעקב ליצמן אמיר אוחנה קורונה אכיפת המשטרה משטרה מגזר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד