ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האישה אמרה בעצב: איבדתי מישהי קרובה - את אחותי האהובה

חיה הגיעה לאבחון ציור, לאחר שציירה עץ נראה בגזע העץ עיגול חלול - מה שמסביר את הטראומה שעברה חיה בילדותה. האם הצליחה חיה להתגבר על הקשיים? ומה מעשיה היום?

האישה אמרה בעצב: איבדתי מישהי קרובה - את אחותי האהובה
דף ועיפרון על השולחן צילום: pixabay

חיה הגיעה ממש במקרה קשה היה לה לעזור אומץ ולבוא בכוחות עצמה, חברתה הטובה שהרגישה במצוקתה השפיעה עליה חיזקה אותה .

וכך היא הגיעה אליי חסרת בטחון אמא לשלשה פעוטות קטנים. קשה היה לה להתבטא ולכן ביקשתיה לצייר לי עץ.

והנה הוא לפניכם, הסתכלתי על הציור הרגשתי חנוקה וכמעט זעקה פילחה את האוויר קשה היה לי לראות את הציור המסובך. הרגעתי את עצמי ואז פניתי לחיה בשלווה שאינה מאופיינת בדרך כלל

ציור העץ שציירה חיה.

חיה שאלתיה האם את בסערת רגשות עמוקה? קשה ורע לי, אין לי מילים לבטא את מצבי. חיה אמרתי לה האם את נמצאת בקונפליקטים רציניים היום? ממש כך ענתה לי הכל סביבי מסובך.

בואי נתחיל פניתי אליה ברוך, ממה נתחיל אין לי כוח אפילו לדבר ענתה לי חיה. אני אעזור לך, עניתי לה, תתבונני בעץ שציירת האם העץ תופס את  רוב הדף? לא. ענתה לי.

אכן את לא מייחסת חשיבות רבה לעצמך וליכולותייך. ומה דעתך על הגזע? רחב? עבה? יש לו יכולת לסחוב את הענפים שמעליו? לא כל כך ענתה לי חיה. תראי אמרתי לה התבונני בצד ימין של העץ ישנו שם גזע כרות האם עברת טראומה כל שהיא במשפחתך לפני 9 שנים בערך?

חיה פתחה זוג עיניים דומעות היא לא יכלה לענות פרץ דמעות שטף את פניה, הבאתי לה מים להרגעה. ולאחר שנרגעה אמרה לי במקוטע איבדתי ועוד איך איבדתי מישהי שקרובה לליבי ונפשי, את אחותי האהובה ואין לי מנחם קשה היה לי לעכל את דבריה כי ראיתי עוד טראומות בעץ הקטן והסבוך. כשאחותי נפטרה, סיפרה לי חיה, הרגשתי שכל עולמי חרב, היא הייתה הדמות הכי יקרה לי בעולמי. האישי. חברה. אחות. ואשת סוד. נשארתי ממש שבורת כנפיים ובודדה מהסביבה.

תקופה קצרה אחרי כן שוב חוותה חיה כאב נוסף שהוסיף לרסק את אישיותה ולדלל את כוחותיה. הביטו בגזע העץ כלפי מעלה תראו עיגול חלול, שמראה על טראומה נוספת (לא נלאה אתכם בטראומה הנוספת שחוותה חיה) המשכנו לטפס לענפי העץ הסבוכים. ומה עכשיו, איך את מתמודדת עם החיים? שאלתי. אני מותשת אין לי כוח לעשות סדר בחיים היומיומיים.

רואים! כן רואים זאת בענפים. הם סבוכים זה בזה סימן לתסכול כבד וקשה, גם בחיי החברה וגם בחיי המשפחה שהם שני צדי העץ. התבונני עוד בעץ אמרתי לה האם את מגלה שם תקווה? מה כוונתך שאלה חיה? התבונני כלפי מעלה שימי לב לענף פתוח שנמצא בראש העץ ופונה כלפי מעלה, אותו ענף פתוח ישנו גם בצדו הימני של העץ. עם הרבה כוח ומאמץ השקעה נוכל לפתוח דף חדש ומעודד בחייך הצעירים. דעי לך חייה כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן. נפתח את הנסתר ואם אי״ה את עוד תגיעי לפסגה ותמלאי את שאיפותיך הטמונות עמוק באישיותך

זה היה ארוך ומייגע מסע אל העבר. ואח״כ טיסה לעתיד לאט אך בטוח.

כיום חיה מרצה בארגון מאוד ידוע לחזק את הנכשלים.

מאת: מירי סלצקי בוגרת י.נ.ר יועצת זוגית ורגשית ומאבחנת בוגרות ונערות בציור וקלפים. בתמיכה אישית ורגשית

ציור אבחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד