י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקול יגלה את הכל?

פיתוח חדשני: זיהוי של חולי קורונה לפי הקול

פיתוח חדשני יאפשר זיהוי של חולי קורונה לפי הקול • המיזם, שזוכה לתמיכה ומימון של אנשי עסקים חרדים, מבקש מכם תרומה – 'תרומת קול', פשוט להשמיע הקלטה קצרה במערכת 

פיתוח חדשני: זיהוי של חולי קורונה לפי הקול
בדיקת קורונה בערב הצום צילום: פלאש 90

האם יהיה ניתן לזהות חולי קורונה לפי הקול? מיזם חדשני ופורץ דרך, שזוכה למימון ולגיבוי של אנשי עסקים מהציבור החרדי, מבקש לאפשר זיהוי של חולי קורונה לפי חתימת קול. אם הפיתוח יגיע לשלב המעשי – ולטענת היוזמים הם כבר נמצאים רגע לפני הפריצה – יהיה ניתן לבצע בדיקה באופן עצמאי, ומהטלפון הנייד, בלי כל צורך להגיע למוקדי בדיקה. כעת, הם מבקשים מכם עזרה – לתרום את 'קולכם' למערכת.

איך בדיוק זה עובד? עומר לרינמן, אלגוריתמיקאי ב Mobileye ומוביל מיזם "הקול לטובה", מסביר כי "כאשר החל הגל הראשון של הקורונה בארץ, משרד הבריאות ומכון וייצמן פנו בקול קורא לתעשיית ההייטק ולאקדמיה להצטרף לכוח משימה ייעודי לפתרון בעיות הקורונה. מכל רחבי הארץ הגיעו מומחים ומומחיות מעולמות ההייטק והרפואה, כולם בהתנדבות וללא כוונת רווח. אחרי תהליך מיפוי צרכים ייסודי מול בתי החולים המובילים בארץ, הגענו למסקנה כי המחסור בבדיקות זולות, אמינות ובטיחותיות הוא אחד הגורמים העיקריים לעומס על מערכות הרפואה, עצירת המשק והיקף הבידוד אליו נדרשו אזרחי ישראל.

"הבנו", הוא אומר, "שאם נמצא דרך קלה ופשוטה לאבחון הקהל הרחב, במינימום עלות וללא סיכון, הרי שנוכל לגרום להקטנה דרמטית של השפעת הקורונה על חיינו. כך יצא לדרך מיזם "הקול-לטובה", המתמקד בניסיון לאבחן את הווירוס על-ידי דגימת קול פשוטה. בסוף תהליך הפיתוח - במידה ונצליח - יוכל כל אדם להקליט את עצמו ולדעת אם הוא נושא את הנגיף באופן מיידי".

"הקול לטובה" עובד בשותפות חוקרים בינלאומית עם אנשי ה-AI (בינה מלאכותית) ממוסדות המחקר והפיתוח המובילים בעולם: Harvard, MIT, אוניברסיטת קרנגי מלון, מייקרוסופט ועוד. בחברה אומרים כי "גם מפא"ת (מנהלת פיתוח אמצעי לחימה של משרד הביטחון) עושה ניסיון דומה ומשתמשת בנתונים אשר אנו צוברים בעזרת הקהל הרחב".

"השלב הנוכחי בו אנו נמצאים", אומר לרינמן, "הוא פיתוח מאגר נתונים של דגימות קול, על בסיסו נוכל לפתח את רשת הנוירונים - לב לבו של אלגוריתם האבחון. לצורך כך, חברנו לחברת voca.ai וליזם שמואל אור שהקימו אתר לאיסוף הקלטות מהציבור הרחב. האתר נבנה כך שיגן באופן אופטימלי על מי שתורם את קולו לפרויקט - כל הנתונים נאספים באופן אנונימי לחלוטין. בנוסף, תרגמנו את האתר לעברית ורוסית".

בחברה מבקשים את עזרתכם ותרומתכם למאמץ הלאומי-עולמי, והם פונים לציבור הרחב כולו, בריאים, וחולים, להיכנס לאתר: https://corona.voca.ai/he/login ופשוט לתרום 'תרומת קול'. כלומר, להשמיע הקלטה קצרה, שתאפשר למומחי החברה לאחר מכן לקטלג אותה וכך לבנות את המיפוי שיוכל להבחין בין חולי קורונה לבריאים. "בשתי דקות תוכלו לתרום את קולכם למען הבריאות של כולנו", אומרים בחברה שם מפצירים בכם "בואו והתגייסו למאבק המשותף - כי רק יחד נייצר פתרון לקורונה".

בצלאל שטאובר\\צילום: אביתר סקלאר

מה צריך לעשות כדי שזה יקרה? בצלאל שטאובר, יזם ויועץ אסטרטגי לצוות "הקול-לטובה" מסביר: "כרגע, בשביל להתקדם אנו זקוקים לעוד קצת מתנדבים. נשים וגברים שיקדישו מספר דקות ויכניסו הקלטות שלהם למערכת. זה מאוד קל. מאוד פשוט. מאוד דיסקרטי. אני פונה לכל מי שקורא את השורות הללו להיכנס למספר דקות לאתר שלנו ולתת מספר הקלטות קצרות על פי ההוראות. יחד, נוכל לעשות שינוי משמעותי ולהפוך את העולם שלנו למקום הרבה יותר בטוח".
תנו את הקול, זה הכל. אולי בזכות הקול שלכם נוכל למצוא סוף סוף בדיקה שללא ספק תקל את חיינו, עד למציאת החיסון כמובן.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד