כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"פעם ראשונה שזה קורה לי"

ארבעה מוסלמים תקפו את הרב; המשטרה חוקרת

ארבעה מוסלמים תקפו אמש מילולית את רבה של העיר מינכן, הרב לא היסס וחייג מיידית למשטרה שהגיעה במהירות , גבתה ממנו פרטים ואף לקחה תיעודים ממצלמות אבטחה באזור | הרב ל'בחדרי': "הם הלכו אחרי כמה מאות מטרים, וכל הזמן צעקו לעברי ביטויים קשים נגד יהודים ונגד ישראל"

ארבעה מוסלמים תקפו את הרב; המשטרה חוקרת
הרב שמואל אהרן ברודמן עם השוטרים צילום: באדיבות המצלם

הרב שמואל אהרן ברודמן, רבה של מינכן שבגרמניה, הותקף אתמול בערב (חמישי) על ידי ארבעה מוסלמים שצעקו לעברו קריאות גנאי ואיימו עליו.

הרב ברודמן הוא חבר 'ועידת רבני אירופה', מוכר מאד בקרב הקהילות היהודיות בגרמניה, הצליח לחייג למשטרה שהגיעה מהר מאוד למקום, הרב ניצל את הרגע שכנופיית המאיימים נכנסה לחנות סמוכה, והזמין את המשטרה. גורם בקהילה היהודית מספר כי "הרב מאד פחד מהם, הם היו ארבעה גברים גדולים בריאי בשר, אך בחסדי שמים הם לא פגעו בו פיזית".

השוטרים שהגיעו למקום בדקו במצלמות האבטחה הסמוכות, והמשטרה מחפשת את התוקפים.

זאת לא הפעם הראשונה שרב מותקף בעיר מינכן, כזכור באוגוסט בשנה שעברה, הותקף רב מקומי על ידי גבר ואישה, הרב היה עם שני ילדיו, בני הזוג קיללו אותם וירקו עליהם.

התקיפה אז אירעה לאחר התפילה ביום שבת בבוקר מחוץ לבית כנסת במינכן, כאשר זוג האנטישמיים ניסו לפגוע בהם.

הגבר ירק על הרב ובניו, והטיח בהם עלבונות אנטישמיים, מיד אחר כך, אישה שצפתה באירוע ממכוניתה החלה לנסוע לצד המשפחה עם רכבה תוך שהיא מטיחה בהם עלבונות אנטישמיים. אחד מבניו של הרב הלך קרוב לרכב כדי לפנות לאישה שתפסיק עם הקריאות, היא חזרה על העלבונות ואז ירקה בפניו.

הרב ברודמן אומר ל'בחדרי חרדים', כי אף פעם לא קרה לו בארבע וחצי שנים שהוא רב במינכן, "זו פעם ראשונה שזה קורה לי, אני הולך כאן הרחוב עם כובע וחליפה קבוע, אבל הם מרגישים יותר ויותר ביטחון הערבים, המשטרה לוקחת את המקרה ברצינות, והם ראו אותם במצלמות, ויש סיכוי טוב שהם ימצאו אותם".

הרב מספר ל'בחדרי חרדים' כי הם צעקו לעברו קריאות גנאי: "הם הלכו אחרי כמה מאות מטרים, וכל הזמן צעקו לעברי ביטויים קשים נגד יהודים ונגד ישראל, אני לא יכול לחזור על הדברים, אני התקשרתי לביטחון של הקהילה והם הגיעו עם שוטרים מהר מאד, לא חשתי סכנה, אבל זה היה מאד מאד לא נעים", הוא מסכם.

שמואל אהרן ברודמן מינכן תקיפה אנטישמית תקיפה מילולית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד