י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בין המצרים והסגרים

במקרים מסוימים: שר התורה התיר מוזיקה למבודדים

שאלת שמיעת מוזיקה בימי בין המצרים למבודדים בגלל הקורונה המתפשטת, הגיעה לשולחנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהורה רק לאלו במקרים מסוימים ואלו שצריכים לבריאות הנופש יוכלו לשמוע

במקרים מסוימים: שר התורה התיר מוזיקה למבודדים
הגר"ח קנייבסקי בערב שבת בביתו צילום: באדיבות המצלם

שר התורה הגר"ח קנייבסקי נשאל היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת פנחס) בביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק, האם מותר לשמוע מוזיקה בימים אלו של בין המצרים לאלו השוהים בבידוד.

הגל השני של הקורונה מתרחש בתוך שלושת השבועות, בהם לא שומעים מוזיקה, ורבים מאלו השוהים בבידוד צריכים לשמוע מוזיקה כדבר שמקל עליהם בזמן הבידוד.

הגר"ח קנייבסקי השיב שמותר רק במקים מסויימים ולאלו שצריכים לבריאות הנופש, במערכת 'דרך אמונה' שם פורסם הסיפור מדגישים כי השאלה הייתה רק על השוהים בבידוד ואלו שצריכים במקרים מסוימים אך אין כאן הוראה כללית לכל הציבור. 

בתוך כך, יוצאים הבוקר שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בהוראה לחברי הכנסת של תנועת "דגל התורה", כי "ח"ו לחשוב לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה". 

הדברים נאמרו, לאור הדיבורים שעלו על סגירתם של היכלי התורה גם במקומות שאין בהם חשש סכנה, הורו גדולי ישראל באופן ברור כי זכות לימוד התורה של הישיבות הכוללים והת"תים היא המגן והשמירה מפני הסכנה, ואשרי חלקם של הזוכים ללמוד בזמני קושי והפרעות, וכל המבינים גודל ערכה וזכותה יודעים שח"ו לחשוב לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה.

הגר''ח קנייבסקי קורונה מוזיקה בין המצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד