י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסגרים על השכונות החרדיות

קריאה לשרים החרדים לפרוש זמנית מהממשלה; רק ככה נתניהו יבין

אחרי המתקפה הבוקר מעל גבי עיתון 'המבשר' כלפי ראש הממשלה תחת הכותרת "נהפכנו למרמס ע"י הממשלה שמטילה סגרים על ערים ושכונות חרדיות", ח"כ ישראל אייכלר קורא לעבור מדיבורים למעשים ודורש מהשרים ליצמן ודרעי לפרוש זמנית מהממשלה כדי להרתיע את ביבי נתניהו

קריאה לשרים החרדים לפרוש זמנית מהממשלה; רק ככה נתניהו יבין
ליצמן ודרעי/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת ישראל אייכלר קורא לשרים החרדים יעקב ליצמן ואריה דרעי לפרוש זמנית הקואליציה זאת בעקבות הסגרים שהוטלו דווקא על הריכוזים החרדים.

בהודעה ששיגר שעות קודם השבת, מסר חבר הכנסת אייכלר: "אני קורא לשרים החרדים לפרוש זמנית מן הממשלה עד שיוסרו הסגרים הסלקטיביים על שכונות החרדים", לדבריו; "רק כך נתניהו יבין שזכויות האדם החרדי אינו הפקר".

גורם במפלגות החרדיות הגיב ל'בחדרי חרדים' על הצעת ח"כ אייכלר ואמר כי "לא צריך להיות שר כדי לפרוש, גם כחבר כנסת יכול אייכלר לקיים את הצעתו באופן מיידי ולהתפטר. נאה דורש נאה מקיים".

כזכור, עיתון 'המבשר', המזוהה עם נציג שלומי אמונים, סגן השר מאיר פרוש, יצא הבוקר במתקפה חזיתית כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות המשך התנהלות הסגרים עם אישור הסגרים על ריכוזים חרדים בירושלים ובית שמש.

"אישי ציבור בכירים בציבור החרדי מתחו אמש ביקורת חריפה ונזעמת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליט בחסות התפשטות נגיף הקורונה 'לסמן' את הציבור החרדי באמצעות החלטות קבינט הקורונה ולהציגו כמי שמפיצו ברחבי הארץ", נכתב בכותרת הראשית של הביטאון.

במאמר הוסבר כי "כנגזרת מכך אנו עדים לאיפול מוחלט סביב הקריטריונים בחסותם נקבע איזו עיר תיכנס לסגר ועל איזו שכונה יוטלו מגבלות. באופן לא מפתיע, כשמדובר בערים חרדיות – כל העיר נכנסת להסגר מלא. כשמדובר בערים מעורבות – השכונות החרדיות בלבד נכנסות לסגר, וכשמדובר בערים חילוניות ננקטים צעדים חלופיים".

"העובדה הזאת", הוסיפו, "הולכת ונעשית ברורה ככל שחולפים הימים, ובאחרונה נשמעה על כך ביקורת ראשונית, ומעודנת מעט, מצד עיתונאים בכלי התקשורת המובילים בציבור הכללי, שתוהים בקול מדוע ממהר ראש הממשלה נתניהו להטיל סגר על ערים או שכונות חרדיות, אך כשמדובר בשכונות חילוניות היא נוקטת במגוון רחב של פתרונות אחרים, ובלבד שלא תיאלץ לכלוא את התושבים בבתיהם".

"ההכפשה העובדה שכל הסגרים שהוטלו עד עכשיו, הוטלו רק על אוכלוסייה חרדית וערבית, זועקת לשמים", צוטטו 'אישי ציבור שאינם יודעים את נפשם אל מול מסע ההכפשה המתוזמן והמתוזמר שמנוהל על ידי ראש ממשלת ישראל בכבודו ובעצמו, מתוך מטרה לרמוס, להשפיל ולהכות בציבור החרדי מכה נמרצת, תוך השחרת התדמית באופן שיהיה קשה מאוד לתקן גם בעוד עשרות שנים'.

הם הוסיפו, "זה כל כך שקוף, כשזה היה בבני ברק סגרו עיר שלמה, לא בדקו לפי שכונות. כשזה הגיע לירושלים סגרו לפי שכונות. כשתחלואה התגברה בערים כמו תל אביב או אור יהודה, חיכו בשקט עד שתהיה ירידה בתחלואה, איפה שנתניהו יכול להכות בחרדים – הוא מכה, ונוצר מצב שכמעט ואין יישוב חרדי אחד בארץ שלא טעם את טעמה המר של הכליאה הלא צודקת, המשפילה והמכלילה שמבצעת ממשלת ישראל בראשותו ובניצוחו האישי".

עוד נטען בעיתון 'המבשר' כי "באלעד ובביתר התעלמו מפניותיהם החוזרות והנשנות של ראשי הערים, בבת ים לעומת זאת, אפשרו לראש העיר לקבוע בעצמו את מתווה היציאה מהמשבר, והממשלה קיבלה את החלטותיו בלי להתווכח בכלל. כך גם נולדה האכיפה הסלקטיבית והאגרסיבית בערים החרדיות סביב עטיית המסכות. בעוד שבערים החרדיות אנו רואים אכיפה אכזרית, לא פחות מכך, בערים החילוניות האכיפה שואפת לאפס – וגם כשהיא קיימת היא נעשית בכפפות של משי - באמצעות הצעת מסכות. בתל אביב השוטרים מחלקים מסכות לעוברים והשבים, ובשכונות החרדיות בירושלים - דו"חות".

עוד צוטטו הגורמים, "ראש הממשלה בהתנהלותו, ובדרך בו הוא הולך, רומס את המגזר החרדי בצורה שלא נראתה פה מעולם, פשוט דוחק את הציבור החרדי לפתרונות לא רצויים, ולא ירחק היום שבו העמדה הזאת, שכיום נמצאת בשולי המחנה, תלך ותמצא את עצמה במרכז. אנשים פשוט יפסיקו להיבדק לקורונה".

ישראל אייכלר בנימין נתניהו סגר בירושלים יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד