ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הורידו את המחסומים

המשטרה נהגה באלימות: הפגנה סוערת נגד הסגר החרדי בירושלים

עשרות מפגינים מהשכונות החרדיות הגיעו הערב לצומת שמגר - ירמיהו בירושלים, להפגין נגד הסגר על השכונות החרדיות והתעמתו עם המשטרה שנקטה ביד קשה ובאלימות אכזרית כלפי המפגינים. כל המחסומים פורקו בניצחון של המפגינים והעימותים גלשו לשעות המאוחרות • צפו

המשטרה נהגה באלימות: הפגנה סוערת נגד הסגר החרדי בירושלים
ההפגנה הערב בצומת שמגר ירמיהו צילום: ישי ירושלמי, VIP

עשרות מפגינים הגיעו הערב (מוצאי שבת קודש) לצומת הרחובות שמגר /ירמיהו ליד בנייני תנובה, להפגנה נגד הסגר על שכונת רוממה, קרית בעלזא והסביבה. 

המפגינים הצליחו לפרוץ את המחסומים ולהפילם וכוחות משטרה ומג"ב שומרים על הסדר ומרחיקים את המפגינים תוך אלימות קשה. במקום נעצרו 10 מפגינים.

בתיעודים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולים טענות קשות נגד אלימות השוטרים וגם המשטרה מנעה מכוחות ההצלה טיפול במפגינים שנזקקו לטיפול רפואי.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי במהלך מחאה המתקיימת באזור צומת הרחובות שמגר/ירמיהו בירושלים החלו כמה מאות מפגנים להפר את הסדר במקום, לחסום את ציר התנועה ולהשליך מחסומים שהוצבו במסגרת קיום הסגר במקום, ומשליכים אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים הפועלים במקום.

"כוחות משטרת ישראל שפועלים אל מול מפרי הסדר עצרו חשודים שהפרו את הסדר במקום. השוטרים ממשיכים לפעול על מנת להשיב את הסדר הציבורי", לשון ההודעה.

צפו בתיעוד של הצלם ישי ירושלמי

ח"כ ישראל אייכלר הגיב לאיפה ואיפה שהמשטרה עשתה בהפגנה הערב בירושלים מול ההפגנה בתל אביב: "המילים מיותרות הערב. התמונות מתל אביב המשוחררת וירושלים הנצורה מדברות בעד עצמן: לחילונים מותר להתקהל ולהפגין, לחרדים אסור".

"מי שעוד חשב עד היום שיש זכויות אדם לחרדי בארץ ישראל, גילה הלילה שוב את האמת המרה: חרדי הוא אזרח חסר זכויות אדם במדינת היהודים. ככזה מותר לכלוא אותו בסגר מיותר מאחורי גדרות, להרביץ לו, להתעלל ברגשותיו ובאורח חייו. מדובר בכליאת שוא של מאה אלף חרדים חפים מקורונה בירושלים, ביתר, בית שמש ועוד. אם היה מי ששומע, הייתי שב וקורא לראש הממשלה ולשר הבטחון לפתוח את הסגרים מיד. הם אינם מונעים קורונה.  אבל כבר מזמן קיבלנו את המסר: אין ממשלה דמוקרטית בארץ ישראל. יש שלטון אלים ואכזר, עויין וחסר מעצורים".

"אני שב וקורא לשרים החרדים לפרוש מיד מן הממשלה, עד שיבוטלו הסגרים האכזריים. אולי כך נמצא פתאום מי שישמע לזעקת הנצורים ויסיר את גזירת הסגרים והאלימות המשטרתית. זו השפה היחידה שהממשלה הזאת תבין, אולי והלוואי".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא הערב לראש הממשלה ולשר אמיר אוחנה לפטר את מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן על רקע האפלייה המשטרתית הקשה כלפי הציבור החרדי בתקופה האחרונה.

הצלם ישי ירושלמי אומר ל'בחדרי חרדים' היישר ממקום ההפגנה "גם אני בתור צלם שמסקר כבר שנים גם את ההפגנות באזור מאה שערים לא ראיתי כזו הפגנה אלימה של המשטרה כלפי המפגינים שמחו על הסגר. הייתה אלימות קשה מאוד נגד סתם עוברי אורח".

יצוין כי גם בליל שבת, הפגינו עשרות חרדים משכונת קרית צאנז בירושלים בעקבות הסגר שהוטל על השכונה. על פי דיווחה של העיתונאית ענבר טויזר מ'N12', המפגינים הפילו מחסומים, שולחנות וחדרי שירותים שהוקמו במקום עבור השוטרים וכינו אותם "נאצים".

כמו כן, לדבריה, חרדים משכונת 'עזרת תורה' הסמוכה הפגינו נגד הקיצונים וטענו שהם "מכתימים את שם הציבור החרדי".

עד ראייה מספר כי תושבי השכונה ששהו במקום, אך לא היו שותפים להפגנה ואף הביעו התנגדות אליה, הותקפו על ידי לוחמי מג"ב שזינקו עליהם בפתאומיות מרכב משטרתי. הלוחמים התנפלו עליהם ובעטו בהם ללא כל סיבה מוצדקת.

עוד הוא מספר כי המפגינים, תושבי שכונת ממאה שערים, הגיעו למקום לאור קריאות שפורסמו בקו פנימי של הקנאים. תושבי האזור לא לקחו חלק בהפגנה.

יצוין כי המשטרה נערכה להפגנה הערב מבעוד מועד להפגנה עם עשרות שוטרים וכוחות יס"מ בפיקוד מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו שקיים בתדרוך לקראת ההפגנה החרדית ולמרות זאת כאמור המפגינים הזועמים הצליחו לפרוץ את המחסומים ולהפילם.

 

סגר בירושלים הפגנה ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד