י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מה רע להם?"

הליכוד נגד החרדים על רקע ההתקרבות לגנץ

בעקבות חשיפתו של הכתב הפוליטי של "ישראל היום" - יהודה שלזינגר על הכעס בקרב החרדים כלפי נתניהו וההתקרבות לגנץ, אומר בכיר בליכוד: "אין להם מה לחפש במקום אחר" • הכרעת התקציב תידחה

הליכוד נגד החרדים על רקע ההתקרבות לגנץ
ליצמן ודרעי/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הקרע בקואליציה מתרחב? בעקבות הפרסום ביום שישי ב"ישראל היום" על ההתקרבות בין החרדים לבין כחול לבן, לצד הכעס על נתניהו והתבטאויות קשות נגדו - בליכוד תוקפים בחזרה.

בכיר במפלגה אומר: "נוח להם לחרדים, מה רע להם? הם מקבלים מה שהם רוצים. כחול לבן עובדים 24/7 כדי לרצות אותם".

לדבריו: "לחרדים אין עמדה כמו שלנו בענייני מערכת המשפט, ענייניים ביטחוניים לא מעניינים אותם, הם מקבלים את הדברים שחשובים להם, את תקציבי הישיבות - ויאללה, הכל טוב. גנץ וניסנקורן פועלים נכון ונותנים להם מה שהם רוצים ואומרים להם 'אנחנו איתכם'"..

הוא הוסיף כי: "הבעיה של דרעי היא שהוא שבוי בתוך הקהל שלו. הקהל שלו רוצה את ביבי, הקהל שלו לא מסכים לנישואים חד־מיניים, לתחבורה ציבורית בשבת ולדברים דומים. בסוף אין משהו משותף בין כחול לבן לש"ס. אצלנו יש דבק ברמה האידיאולוגית, הליכוד זו מפלגה מסורתית, אין להם מה לעשות במקום אחר".

בתוך כך, אף שבשבוע שעבר אמרו בליכוד שיביאו לאישור הממשלה בהקדם תקציב חד־שנתי למרות התנגדות כחול לבן - הנושא לא מופיע בסדר היום של ישיבת הממשלה שהופץ בסוף השבוע.

כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", נתניהו וגנץ נפגשו לדון בעניין התקציב על רקע המחלוקת הפוליטית ביניהם. בפגישה התעקשו שני הצדדים על עמדותיהם; נתניהו על תקציב חד־שנתי וגנץ על תקציב דו־שנתי. נתניהו טוען כי בתקופת הקורונה וחוסר הוודאות הכלכלית יש להעביר תקציב חד-שנתי ונתמך על ידי אגף התקציבים, נגיד בנק ישראל והחשב הכללי באוצר. מנגד, בכחול לבן חוששים שנתניהו מתכנן תרגיל פוליטי שיפיל את הממשלה.

ש"ס יהדות התורה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד