י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הילד איבד הכרתו

האב החונק: הוארך מעצרו של החשוד החרדי מבית שמש

אב חרדי תושב בית שמש, שנעצר בחשד שחנק את בנו במהלך השבת, הובא הבוקר לבית המשפט לצורך הארכת מעצרו. במהלך הדיון נטען כי האב השתמש בחבל לצורך המעשה. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים

האב החונק: הוארך מעצרו של החשוד החרדי מבית שמש
חרדי במסדרונות בית המשפט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של האב החרדי בן ה-38 תושב בית שמש, שנעצר אמש בחשד שבמהלך השבת חנק את בנו עד שאיבד את הכרתו.

במהלך הדיון שהתקיים הבוקר בבית משפט השלום בירושלים, טען נציג המשטרה, כי שוטרים שהגיעו אמש לביתו של החשוד, לאחר שדווח למד"א על קטין שאיבד הכרתו, הבחינו במקום בחבל. השוטרים נכנסו לבית והודיעו לאב שהוא מעוכב אך זה סירב לעיכוב בטענה לחילול השבת. בעקבות כך הוא נעצר ונלקח לתחנה.

כעת עולה החשד, כי האב שכעס על בנו, תקף אותו ובמהלך התקיפה אף חנק אותו והיכה אותו בפניו, נציג המשטרה הציג במהלך הדיון תמונות של הילד הפצוע. בבית המשפחה מצאו השוטרים חבל, שעל פי החשד איתו ביצע האב את המעשה.

במהלך החקירה, שמר האב על זכות השתיקה, אך לאחר שנועץ עם עו"ד הוא טען כי כיוון שהילד השתולל, הוא ניסה להרגיע אותו בצווארו.

עורכת הדין לאה צמל, פרקליטתו של האב החשוד, טענה במהלך הדיון כי מדובר בוויכוח שהתעורר בנוגע לאיזו ישיבה ימשיך הבן, וכי מדובר בבן מרדן המגיע הביתה במצב גרוע, וזה כשלעצמו מדאיג את המשפחה. עורכת הדין ציינה כוחות מד"א שהגיעו לטפל בילד מסרו כי הוא במצב סביר. בנוסף, טענה עורכת הדין כי לא היה צורך במעצרו של האב בעיצומה של השבת כיוון שהיה מגיע לתחנת המשטרה ברגל בלי ספק. "היה אפשר להתנהג  אחרת ולא להתנפל כל כך. עד עכשיו אף אחד לא הציע לו אוכל", טענה צימל.

בהחלטתו קובע השופט אורן סילברמן, כי האב חשוד באירוע אלימות חמור כלפי בנו. "מדובר באירוע של חניקה, ככל הנראה עד אובדן הכרה". השופט ציין את טענת המשטרה כי  בבית אותר גם חבל שיש אינדיקציה בינו לבין מצבו של הילד. בעקבות כך, הוחלט להאריך את מעצרו של הא החשוד.




אלימות נגד ילדים הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד