י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המפות יוכיחו

הארגון יגיש תביעה כנגד וועדת השרים; הסגר ברוממה מנוגד לחוק

בעקבות הסגר על שכונת רוממה בבירה שעורר סערה לא מעטה, ארגון 'זכותך' שיגר הודעה על תביעה בדרך כנגד וועדת השרים: הסגר על שכונת רוממה בירושלים מתייחס רק לאיזור החרדי בשכונה, בניגוד לסמכות הוועדה שקבעה כי הסגר יוטל 'על שכונת רוממה'

הארגון יגיש תביעה כנגד וועדת השרים; הסגר ברוממה מנוגד לחוק
עצור חרדי מהמחאה כנגד הסגר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בירושלים ממשיך לעורר סערה: ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארגון 'זכותך', ארגון חרדי הפועל באמצעים משפטיים ואשר עומד מאחורי שורה של פסקי דין שהסתיימו בהצלחה, פנה לוועדת השרים בדרישה לתקן את הסגר על שכונת רוממה, כך שיחול על כל השכונה ולא רק על הרחובות החרדיים. לטענת הארגון, הסגר כפי שהוא מיושם כרגע נעשה בניגוד לצו ובניגוד לכל סמכות.

במכתב שנשלח לוועדת השרים לענייני איזור מוגבל, טוען ב"כ הארגון, כי בעוד שהגבולות הרשמיים של שכונת רוממה, כפי שהדבר מוגדר במפות העיריה, מקיפים את כל חלקי השכונה – הרי שהסגר חל משום מה רק על הרחובות בהם מתגוררים תושבים המשתייכים לציבור החרדי. הדבר, טוענים ב'זכותך', אינו בסמכותה של וועדת השרים ואשר על כן הסגר הנוכחי אינו חוקי. לטענת הארגון, החרגת אזורי תחנת הרכבת, התחנה המרכזית ומשרדי הממשלה שאף הם ממוקמים בשכונה, אינה חוקית ואדרבא – היא גורמת ל"הפצת מחלת הקורונה".

במכתב שנשלח היום בידי 'זכותך' נכתב כי "שכונת רוממה נמצאת בצפון מערב העיר ירושלים, סמוך לכניסה הראשית לעיר ובגבול השטח הבנוי הרצוף באזור זה של העיר. מצפון לשכונה נמצא אזור התעשייה הר חוצבים, ממזרח נמצאות השכונות עזרת תורה, תל ארזה, שיכון חב"ד, גאולה ומקור ברוך, מדרום שוכנים בנייני האומה ואזור משרד החוץ הישן כיום שכונת "משכנות האומה", וממערב נמצאות השכונות קריית משה, גבעת שאול ועמק הארזים.

מפת השכונה\\צילום:'זכותך'

מפת השכונה\\צילום:'זכותך'-אתר עיריית י-ם

מפת השכונה\\צילום:'זכותך'-אתר עיריית י-ם

"גבולותיה של השכונה לענייננו הם רחוב זלמן שזר בואכה רחוב ירמיהו. באזור זה שבשכונה ממוקמים תחנת האוטובוסים המרכזית של ירושלים. תחנת הרכבת בקו תל אביב ירושלים. משרדי ממשלה לרבות משרד הבריאות ועוד", אך למרות זאת, ודא עקא, "הסגר בפועל הוטל רק על חלק השכונה בו מתגורר המגזר החרדי, ואילו חלק השכונה המשרת את המגזר החילוני כולל התחנה המרכזית משרדי הממשלה, תחנת הרכבת שהם מקומות הומי אדם נותרו מחוץ לסגר".

לטענת עורכי הדין של הארגון ובהתאם לחוות דעת משפטית שגובשה, "הואיל והחלטת הוועדה קבעה ש'שכונת רוממה' צריכה להיות נתונה בסגר. הרי שהחלוקה המגזרית מלבד היותה בלתי חוקית ומפלה ופוגעת בפרטיות התושבים המעוכבים ומאולצים להזדהות בפני שוטרים בעת הילוכם בתוככי השכונה וזאת בניגוד לחוק ולדין". פרט לכך טוענים בארגון כי "הדבר גורם להפצת מחלת הקורונה שכן לפי החלטת הוועדה כל שכונת רוממה צריכה להיות בסגר. מתן אישור כניסה ויציאה להמון אדם הבא לבקר בתחנה המרכזית והקניון שבתוכה, תחנת הרכבת, ומשרדי הממשלה המצויים כולם בתוך השכונה מפיצה את המחלה לכל עבר ולכל רחבי הארץ".

יתר על כן, בארגון מציינים כי בעוד שהסמכות לקביעת אזור הסגר מצויה רק בסמכותה של וועדת השרים, הרי במשטרה קבעו עובדות מבלי לבדוק. "מפקד המשטרה הסתמך על פלאגון של עיריית ירושלים. דא עקא שמפת השכונות בירושלים מראה אחרת, ומאן דהו סימן בקווים אדומים את מיקומי המחסומים מסיבת השמורות עמו וזאת בניגוד לחוק".

הואיל וכך, ומאחר ש"לפי לשון החוק, על הוועדה להגדיר אלו מההגבלות יוטלו על אזור הסגר", הרי ש"בהעדר פירוט אין להחלטה על החלת הסגר כל משמעות". פרט לכך, משפטני הארגון טוענים כי "החוק מחייב פרסום על גבי לוחות המודעות באזור הסגר. דבר שלא נעשה תוך הפרה בוטה של החוק".

בארגון, ששמו הולך לפניו בזכות התביעות הרבות שהגיש, בעיקר נגד חברות התחבורה הציבורית ואשר הסתיימו פעם אחר פעם בפיצויים שנקבעו לתובעים, מבקשים לכן "לפעול באופן מיידי לצמצום הסגר רק על הרחובות או הבניינים בהם נמצאו חולי קורונה פעילים בכמות גבוהה מהממוצע, ולחלופין להחיל את הסגר על כל שכונת רוממה בגבולותיה הידועים והרשמיים".

 

קורונה שכונת רוממה ועדת השרים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד