ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מתיחות בין המעצמות

ארה"ב מזהירה את אזרחיה בסין: אתם צפויים למאסר או גירוש

בעקבות המתיחות בין המדינות והצעדים הכלכליים שהנשיא טראמפ נוקט כנגד סין, משרד החוץ האמריקני פרסם אזהרה רשמית לאזרחיו השוהים בסין, כי הם עשויים להתמודד עם גירוש או מעצר

ארה"ב מזהירה את אזרחיה בסין: אתם צפויים למאסר או גירוש
וואנג יי/דונלד טראמפ צילום: משרד החוץ הסיני/הבית הלבן

על רקע הגברת המתיחות בין שתי המעצמות - ארצות הברית וסין - משרד החוץ האמריקני פרסם אזהרה רשמית לאזרחיו השוהים בסין, כי הם עשויים להתמודד עם גירוש או מעצר ללא הסבר.

משרד החוץ האמריקני הזהיר מפני סיכון מוגבר למעצר שרירותי על ידי הרשויות, וזאת על רקע המתיחות הגוברת בין הנשיא טראמפ לבין מקבילו הסיני, בכל הנוגע לטיפול בנגיף הקורונה. טראמפ הזכיר כמה פעמים את המילים "הנגיף הסיני" ועורר זעם רב בסין.

מחלקת המדינה הזהירה במפורש מפני איום גירוש או מעצר "בגין שליחת מסרים אלקטרוניים פרטיים ביקורתיים" נגד הממשלה הקומוניסטית בסין.

"אזרחי ארה"ב עשויים להיעצר ללא גישה לשירותים קונסולריים של ארה"ב או מידע על פשעם לכאורה", נכתב בהצהרה שפורסמה ביום שבת. איסורי יציאה וחקירות ארוכות הוזכרו גם כאיומים פוטנציאליים על אזרחי ארה"ב.

משרד החוץ האמריקני תיאר את הכללים כ"אכיפה שרירותית של חוקים מקומיים למטרות שאינן שמירה על חוק וסדר." היחסים בין ארה"ב וסין נפלו לאחרונה על רקע נגיף הקורונה, ועל רקע הסחר בין המדינות, בנוסף נסיון של סין להשתלט על מערכת המשפט של הונג קונג, הביאה למתיחות בין ארה"ב לסין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר לכתבים ביום שישי כי הקשר עם סין "נפגע קשה".

סין ארצות הברית קורונה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד