י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אל תהיו אדישים

מחקרים חדשים ומדאיגים: הקורונה פוגעת גם בילדים

מחקר סיני מוצא שהקורונה פוגעת גם בילדים – תינוקת פיתחה דלקת ריאות חמורה בעקבות הקורונה. וגם: הנוגדנים בדם נעלמים ככל שהזמן עובר, כך שגם חולים יכולים להידבק מחדש

מחקרים חדשים ומדאיגים: הקורונה פוגעת גם בילדים
אב ובנו התינוק. אילוסטרציה צילום: unsplash

ככל שלומדים יותר על הקורונה, כך מגלים שהיא מדאיגה יותר: מחקר חדש שנערך סין מוצא כי בניגוד להערכות לפיהן הקורונה מסוכנת רק למבוגרים וכי היא אינה פוגעת בצעירים ובודאי שלא בילדים, מתברר שהיא מסוגלת לגרום לפגיעה כאשר היא מגיעה בתוספת למחלה נוספת.

כמו כן, מחקר נוסף שמתפרסם בימים אלו בגרמניה מצא כי יעילותם של הנוגדנים הקיימים בדם ואשר מהווים חיסון טבעי מהנגיף, הולכת ופוחתת ככל שהזמן עובר וככל שהמוטציה של הנגיף משתנה. המשמעות של מחקר זה היא שאין כל תועלת ב'חיסון עדר' וכי בעצם אלו שחלו והחלימו יכולים לחלות שוב.

החוקרים הסינים טוענים כי עד כה התבססו על המחקרים על נתונים הנוגעים לאוכלוסיה המבוגרת, כאשר קיים מחסור במידע אודות ילדים עם COVID-19, בייחוד חסר מידע על ילודים שנדבקו. אך לדבריהם, ישנו מקרה של תינוקת שפיתחה דלקת ריאות חמורה על רקע COVID-19. "מקרה זה", הם אומרים, "מוכיח שילודים עשויים להיות בסיכון לפתח מחלה קשה גם עם פגיעה רב מערכתית".

בדיווח שפורסם ב-The Journal of Infectious Diseases הציגו החוקרים מקרה של תינוקת בת 55 ימים שאובחנה עם COVID-19 בסין כאשר הם מתארים את אופן הזיהוי, האבחנה, המהלך הקליני של המחלה ואת הטיפול שניתן למטופלת. החוקרים מתארים את התקדמות המחלה מהיום השביעי עד ליום ה-11 של המחלה.

התינוקת נדבקה מבני משפחתה, תחילה הציגה שיעול ונזלת. ביום השביעי למחלתה מצבה החמיר והיא סבלה משיעול פרודוקטיבי חמור יותר ומצבה החמיר. מספר ימים לאחר מכן התינוקת סבלה מפגיעה לבבית וכבדית. "מקרה זה", הם קובעים, "מדגיש שילדים עם מחלת COVID-19 יכולים לסבול מפגיעה רב מערכתית ושינויים מהירים במהלך המחלה". המסקנה שלהם לעת עתה היא "כאשר מטפלים בחולים מסוג זה, דרוש ניטור קליני זהיר ותדיר".

המחקר השני שפורסם אף הוא במגזין זה, נערך בגרמניה והוא קובע כי "הנוגדנים בדם של חולי קורונה לשעבר יורדים עם הזמן כך שהם עשויים להידבק מחדש". לפי החוקרים, במסגרת המחקר שנערך בבית החולים למחלות זיהומיות במינכן, נבדקו תשעה בני אדם שחלו בחודש ינואר, ונמצא כי אצל לפחות ארבעה מהם רמת הנוגדנים ירדה בצורה "דרטית".

לאור הנתונים הללו קובע מנהל המחלקה למח' זיהומיות כי "תוצאות המחקר מראות כי כל אסטרטגיית חסינות ארוכת טווח ('חסינות עדר') היא למעשה ספקולטיבית". בבית החלים מסבירים כי היעילות יורדת ככל שהזמן עובר וגם בשל השינוי שעובר על מוטציות הנגיף. המשמעות היא שגם אלו שנחשפו ונדבקו אינם חסינים מפני הידבקות מחודשת.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד