י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאה קרבנות עד סוף החודש

תחזית קודרת: אין מנוס מסגר מלא כבר בשבוע הבא

צוות של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, הציגו תחזית קודרת לממשלה בה עד סוף החודש ימותו כמאה חולי קורונה באם קצב התחלואה ימשיך. הם המליצו לחכות עד לסוף השבוע כדי לראות אם העלאת המודעות, חובת חבישת המסכות וסגירת אולמות האירועים הועילו לבלימת ההדבקה

תחזית קודרת: אין מנוס מסגר מלא כבר בשבוע הבא
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"100 חולי קורונה נוספים ימותו בישראל עד סף החודש, ואם קצב ההדבקה הנוכחי יימשך, ידרשו צעדים מחמירים לעצירת ההדבקה - ובהם הסגר מלא", את התחזית הקודרת הזו כתבו צוות של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הם המליצו לממשלה לחכות עד לסוף השבוע כדי לראות אם העלאת המודעות, חובת חבישת המסכות וסגירת אולמות האירועים הועילו לבלימת ההדבקה - כך דווח ב'חדשות 12'.

במסמך שהוצג בישיבה נכתב בין היתר: "מסתמנת התייצבות מסוימת בקצב התפשטות המגפה, אך עדיין לא במידה מספקת. בקצב ההכפלה הנוכחי, בתחילת השבוע הבא תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע, כדי לבלום הידרדרות שעלולה להוביל לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות".

לדבריהם, יש לנקוט בצעדי מנע כגון "הסגרים אזוריים נרחבים ועד כדי הסגר מלא" ו"איסור מוחלט של התקהלויות בכל מקום סגור". אולם "יש להמתין עד סוף שבוע זה ולאפשר בחינה של השפעת צעדי המנע שבוצעו החל מ-2 ביולי".

לדבריהם, "התחזית היא לתוספת של כ-100 מתים נוספים עד סוף חודש יולי", מכיוון ש"קצב העלייה במאושפזים נתמכים נשימתית עולה בדומה לקצב העלייה במספר הנדבקים החדשים. מאז תחילת אפריל, מדד זה חוזה באופן אמין גם את התמותה הצפויה ואת העומס בבתי החולים".

פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית והדסה אמרה כי "מתחילת התפרצות הקורונה בישראל אנחנו מבצעים מעקב אחר נתוני החולים החדשים ונתוני התמותה. הנתון החשוב ביותר הוא מספרם של החולים במצב בינוני עד קשה. בניגוד למספר המאומתים שמושפע מכמות הבדיקות, נתון החולים במצב בינוני עד קשה איננו תלוי במספר הבדיקות שנעשות".

היא הוסיפה כי "עשרה ימים לאחר כל תקופת 'גזירות קורונה' שקיבלה הממשלה ראינו בלימה בעליית מספר החולים במצב בינוני-קשה. בתחילה, פתיחת המשק לא הובילה להתפרצות נרחבת אך נקודת המפנה הייתה בפתיחת אולמות האירועים שהובילה לשינוי דרמטי בקצב העלייה של החולים במצב בינוני-קשה. קצב ההכפלה של מספר החולים הללו עומד כיום על 12 יום. כלומר אם לא תהיה התמתנות, בעוד כשבועיים, יוכפל מספרם בישראל ויגיע לדגל האדום".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד