י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
75% לא מרוצים מהניהול

סקר דרמטי לנתניהו: מי נחלש ומי מתחזק

מסקר שמתפרסם הערב עולה כי כל מפלגות הקואליציה נפגעות ויורדות בכוחן, חוץ מ'יהדות התורה'. עם זאת הליכוד עדיין שומר על כוחו כמפלגה הגדולה בכנסת. באופוזיציה כולם מתחזקים | וגם, עד כמה הציבור מרוצה מתפקוד הממשלה בקורונה, מהי שביעות רצון העם משר הבריאות אדלשטיין ומי ראוי לנהל את המשבר

סקר דרמטי לנתניהו: מי נחלש ומי מתחזק
סקר קמיל פוקס עבור ערוץ 13 צילום: דוברות חדשות 13

מספר חודשים בלבד לאחר הקמת ממשלת האחדות-חרום-קורונה, ולאחר התפוצצות הזעם של העצמאים אודות המשבר הכלכלי, נראה כי מפלגת הליכוד נחלה מפלה קשה לעומת הסקרים האחרונים, אולם עדיין מצליחה לשמור במעט על כוחה כמפלגה הגולה ביותר בכנסת - בפער.

מסקר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' המתפרסם הערב (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה מקבלת 33 מנדטים, לעומת 36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. כחול לבן יציבה לאחר ההתרסקות בסקר חדשות 13 הקודם עם תשעה מנדטים בלבד, לעומת 33 שקיבלה בבחירות הקודמות. לעומת זאת, יש עתיד מזנקת ועומדת על 19 מנדטים. הרשימה המשותפת, שבמערכת הבחירות הקודמת קיבלה 15 עולה ל-16 מושבים.

ימינה בראשות נפתלי בנט כמעט ומכפילה את כוחה ומקבלת 13 מנדטים, לעומת שבעה מנדטים ממערכת הבחירות במארס. אחריה ישראל ביתנו יחסית יציבה עם שמונה מנדטים, בעוד שבבחירות קיבלה שבעה. ש"ס עם שמונה מושבים, לעומת התשעה שקיבלה בבחירות ויהדות התורה עם שבעה מנדטים - מושב אחד יותר מזה שקיבלה במערכת הבחירות. מרצ עם ניצן הורוביץ בראש מתחזקת ומקבלת שבעה מנדטים - אף עם זאת היא המפלגה הקטנה ביותר בכנסת.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה של עמיר פרץ, גשר של אורלי לוי אבוקסיס ודרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר. 

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 61 מנדטים וגוש השמאל-ערבים-ליברמן עם 59 מנדטים.

עוד עלה מהסקר, כי 75% מהציבור אינם חושבים שהממשלה מנהלת בצורה טובה את המשבר הכלכלי, רק 16% שבעי רצון. 9% ענו כי הם לא יודעים.

61% לא מרוצים מניהול משבר הקורונה בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 19% די מרוצים ורק 15% מרוצים.
50% מהציבור לא מרוצים מהתנהלותו של שר האוצר ישראל כץ. 24% די מרוצים, 10% בלבד מרוצים. לגבי שר הבריאות יולי אדלשטיין, 53% השיבו כי אינם מרוצים, 22% די מרוצים, ורק 10% מרוצים. יתרה מזאת, 45% מהנשאלים סברו כי הממשלה צריכה למנות את יו"ר ימינה נפתלי בנט למנהל משבר הקורונה, בעוד 26% התנגדו לכך. 29% השיבו כי אינם יודעים.
בנוסף, 83% מהישראלים חוששים ליציבות הכלכלית שלהם בעקבות הקורונה - 45% חוששים מעט, 38% חוששים מאוד. רק 14% מהישראלים לא חוששים בכלל. 

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

 

 

סקר מנדטים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד