י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאיר לבריות

החסיד נפרד מהרב שנפטר: נתגעגע אליו מאוד

עדת גור התעטפה במוצאי שבת באבל עם הסתלקותו של הגאון רבי מאיר זילברשטיין זצ"ל, רב החסידות בירושלים ובית שמש | בטור מיוחד נפרד ממנו העסקן ישראל לייזר מבני ברק // מיוחד

החסיד נפרד מהרב שנפטר: נתגעגע אליו מאוד
הגאון רבי מאיר זילברשטיין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

וי להאי שופרא דבלי בארעא - אחר מיטתו של מו"ר הגה"ח רבי מאיר זילברשטיין זצ"ל

זכיתי להיות קרוב אליו ולשבת ולעמוד לידו בתפילה בימים נוראים בחגים וסתם בשבתות מיוחדות קרוב לשני עשורים בביהמ"ד הגדול של חסידי גור בירושלים.

דמות מיוחדת במינה שלא רואים ולא פוגשים כל יום, שפל ברך בצורה שאין לה אח ורע כלל. כל ילד שאל איך קוראים לך?. ונתן לו ברכה בסוף השיחה תהיה בריא היה אומר דעיקר איז דגזעונט.

כל קבצן בבית מדרש הוא הוציא את הארנק כאילו רק לו הוא חיכה והוציא שטר של 20 שקל וביקש כמה גרושים עודף העיקר שההוא ילך עם תחושה שקיבל שטר.

כשבחור שאל אותו שאלה שהיתה נראית כאילו מגוחכת, היה אומר לו תביא משנה ברורה חלק.. פותח ומראה לו ואומר לו אם תלמד תדע גם, והכול בחיוך לבבי ושופע.

התהלך עם צעיף ומגפים גם כשהיה חום אימים בבית מדרש שאלתי אותו פעם למה? הוא אמר לי מה הפירוש כבר אמרו מוריד הגשם ועדין לא אמרו מוריד הטל.

כשדיברו מהרבי ז"ל (אצלו הכוונה היה הרבי האמרי אמת זי"ע) הוא כולו היה אש בוערת היה מצוטט מילים ששמע ממנו בתור ילד, כשהוא היה בקאפעלע (מקהלת המשוררים) אצל האמרי האמת, ועד שנותיו האחרונים נהג לעמוד תפילה אחת בראש השנה ליד הקאפעלע כי הרי הוא בקאפעלע של הרבי, כמו"כ היה נכנס פנימה לקו"פ בקידוש המסורתי לחברי הקאפעלע.

אדם ענק כמו שהקוצקער רבי אמר אדם = המאענטש.

הצטער בכל צער וצער של ישראל כאילו זה צער פרטי שלו התענין אצל כל אחד הכיר וזכר הכול.

וכשדיברו מהרבי הבית ישראל זי"ע , היה נראה כאילו בעל השמועה עומד כנגדו ,הקשיב לכל סיפור על הרבי אפילו עם הוא שמע אותו 1000 פעם. כאילו הוא שומע אותו פעם ראשונה וכשסיימו לספר ביקש לדייק והוסיף את הדיוקים שהיו באותו מעשה.

כל שנה בתשליך היה חוזר על איך ואיפה הרבי(הבית ישראל) היה עושה תשליך ומה בדיוק היה אומר בתשליך ומה היה מפטיר אחרי תשליך איזה פסוקים הוא מלמל וראית בחוש איך שהוא פשוט חווה את זה עכשיו שנית.

בהקשר לכך גם כל שיחו עם חבריו עם זה עם יבדלחט"א ר' זכריה פלר שהיה החבר הכי קרוב שלו ועם זה עם ר' מאיר מנדל ז"ל או ר' נחום קנבייסר ז"ל תמיד השיג ושיח שליהם היה סביב דבר אחד סיפור מהרבי הבית ישראל או איזה ווארט יפה שראו או איזה הנהגה של רבותינו זה היה השיח בגדר של שכר שיחה נאה. שיחת תלמידי חכמים.

ראיתי אותו בטישים ובעוד מקומות איך שהוא ישב ליד מחותנו שיבדלחט"א הרבי שליט"א באימה ויראה ברטט ובזיע, גם כשהרבי שליט"א שאל אותו פעם באיזה שבע ברכות קטן משהו, הוא ענה בפחד ובאימה ויראה זה היה דוגמא של חסיד.

זכורני שפעם לקחתי אותו ברכבי לרבי מאיר ברנסדרופר זצ"ל פנה אלי הרב ברנסדרופר ואמר לי, יונגרמן לפני 35 שנה כבר ר' מאיר למד את השולחן ערוך מעל 1000 פעם.

ואהוווו איזה אהבת תורה איזה יגיעה בתורה זה לא משהו שעובר לך בעיניים וממשיכים הלאה זה משהו כשרואים את זה לוקחים איתך צידה לדרך.

תמיד עם ספר פתוח אם זה בית ישראל אם זה שפת אמת אם זה שולחן ערוך אם זה גמרא תמיד הוא היה באמצע הלימוד.

כל שבת הוא עבר על כל החסידישע ספרים הוא ידע לצוטט אותם בלשון אבל אותיות מחכימות כאילו הוא פעם ראשונה לומד את זה.

זה היה ספר מוסר מהלך הייתי מבקש ממנו שיתן לילדים שלי ברכה כל פעם כשפגשתי אותו, היה תמיד מתענין מה הם לומדים הכול הסתובב אצלו סביב הלימוד.

אוי מי יתן לנו תמורתו . שיהיה מליץ יושר עלינו ועל כל עמך בית ישראל.

נתגעגע אליו מאוד

זכותו תגן עלינו ועל כל כלל ישראל

רבי מאיר זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד