י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על רקע הביקורת החריפה

התיעודים המזעזעים: זה החרדי שיפקח על התנהלות המשטרה

חשיפת 'בחדרי חרדים': לאחר שרשרת התיעודים הקשים שהצביעו על אכיפה משטרתית נוקשה ואלימה כלפי המגזר החרדי ובהמשך לפרסום שלנו משבוע שעבר - השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הודיע כי החל מהיום יהפוך מינויו של יועץ חרדי ואיש משטרה בעבר - למינוי רשמי

התיעודים המזעזעים: זה החרדי שיפקח על התנהלות המשטרה
ניצב בדימוס יקואל צילום: משטרת ישראל, י. זינדל, פלאש 90

לאחר שפרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' על שיחת הטלפון שהתקיימה ביום שישי בין השר אמיר אוחנה ובין ראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וחבר הכנסת גפני, כאשר בסיומה סוכם על מינוי יועץ חרדי לשר - היום (שני) מגיע המינוי הרשמי.

בלשכת השר לביטחון פנים עדכנו היום כי, "בהמשך לסיכום מיום שישי עם ראשי הסיעות החרדיות, מינה אתמול השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה את ניצב (בדימוס) אריק יקואל לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית".

תפקידו של יקואל יהיה לבחון תלונות שיגיעו מהריכוזים החרדים כנגד התנהלות המשטרה, אך גם יעמוד בקשר בין הציבור החרדי לבין בכירי המשטרה עימם הוא נמצא בקשר אדוק בשל שורת תפקידים בכירים שמילא בעברו בשורות המשטרה.

יקואל, (63) נשוי ואב לעשרה, בוגר הפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית, שימש בעברו כקצין חבלה ראשי וראש אגף תכנון וארגון במשטרת ישראל. יקואל הוא החרדי הראשון שהגיע לדרגה זו במשטרת ישראל.

חשיפת 'בחדרי חרדים'. קרדיט: צילום מסך

יקואל חזר בתשובה לפני למעלה מעשור ומתגורר בשכונת הר נוף בירושלים, הוא אחד מהתלמידים הקרובים לגר"י אפרתי ולומד עימו חברותא קבוע בכל יום חמישי לצד העיתונאי יעקב ריבלין.

כפי שדווח אמש, יקואל כבר השתתף בדיון שקיים שר לביטחון פנים אמיר אוחנה עם ראשי רשויות חרדים ונציגים נוספים מהחברה החרדית, ובנוכחות מנכ"ל משרד לביטחון פנים ניצב (בדימוס) משה (צ'יקו) אדרי, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ורב המשטרה הרב רמי ברכיהו.

הרקע למינוי, הוא הביקורת שנשמעה על המשטרה בכל הנוגע לאלימות המשטרתית ולאכיפה הסלקטיבית כנגד המגזר החרדי.

רק אמש (ראשון) הודיעו במחלקה לחקירות שוטרים כי חקירתו של שוטר היס"מ המשרת בירושלים שנחשד תקיפה במהלך ההפגנה במוצאי שבת בשכונת רוממה בעיר, הסתיימה לעת עתה. על פי החשד בשני מקרים תקף השוטר מפגינים ללא סיבה הנראית לעין. בתום חקירתו הורחק השוטר מכל מתקן משטרתי וחקירת הארועים נמשכת.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעקבות התיעוד, השוטר הודח מתפקידו במשטרה עד לבירור העניין.

מקרה נוסף שעורר סערה וגרר ביקורת על התנהלות המשטרה, הוא תיעוד שפורסם בשבוע שעבר, בו נראים צמד שוטרים קונסים ילדה קטנה בירושלים בטענה כי לא עטתה מסכה. בתיעוד, נראית הילדה מייללת בבכי, אך השוטרים מסרבים לשחררה.

עדי ראייה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', טענו כי הילדה הורידה את המסכה למספר רגעים בכדי ללגום מהברד שקנתה. אך הדבר ככל הנראה לא שכנע את השוטרים שביקשו לרשום את הדו"ח בגין אי עטיית מסכה.

כזכור, על רקע ההסתה הגוברת כלפי הציבור החרדי, פתחנו מייל מיוחד בו תוכלו לדווח לנו על כל מקרה של פגיעה מכוונת על רקע חזותי, ואנו כאן נשתדל לעשות הכל ולהשמיע את הקול בכדי למגר את השנאה המשתוללת ברחובותינו.

כתובת המייל היא: [email protected] באם נתקלתם במקרה המצריך טיפול אנא השאירו את פרטי המקרה ופרטיכם בצירוף תיעוד של האירוע. ובעז"ה נעשה כמיטב יכולתנו.

משטרת ישראל אלימות משטרה אמיר אוחנה אריק יקואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד