י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

10 עובדות שחייבים להכיר לפני קניית טבעת אירוסין

כולם יודעים כי יהלומים הם למעשה אבנים אשר מצויות בטבע ורבים גם יודעים כי ניתן ליצור יהלומים מזויפים במעבדה. אז איך תדעו אם היהלום שבחרתם לטבעת האירוסין אמיתי? על זאת ועוד, בכתבה שלפניכם

10 עובדות שחייבים להכיר לפני קניית טבעת אירוסין
טבעת יהלום צילום: פיקסביי
  1. לכל יהלום יש תעודת זהות

כולם יודעים כי יהלומים הם למעשה אבנים אשר מצויות בטבע ורבים גם יודעים כי ניתן ליצור יהלומים מזויפים במעבדה. אז איך תדעו אם היהלום שבחרתם לטבעת האירוסין אמיתי? דבר זה פשוט מאוד, לכל יהלום קטן או גדול יש תעודה גימולוגית. תעודה זו היא למעשה תעודת הזהות שלו ובה מצוין האם מדובר ביהלום אמיתי וגם כל התוכנות של היהלום. הפרטים בתעודה זו חשובים מהסיבה שעל פי פרטים אלו נקבע מחיר היהלום עבור טבעת האירוסין.

  1. זהב הוא לא רק זהב צהוב

רובנו מכירים את הזהב הצהוב וכאשר אומרים את המילה זהב, זה גם הצבע שאנו מדמיינים, אך חשוב לדעת כי לזהב יש עוד שני גוונים פופלאריים בטבעות אירוסין, זהב לבן וזהב אדום. מתכת הזהב במצבה הטהור מוגדרת על ידי המספר הבינלאומי המוסכם 24 קראט. טבעת אשר עשויה 24 קראט היא למעשה טבעת אשר 99 אחוז ממנה עשוי זהב. אחוזי הקראט בטבעות ותכשיטים יכולים להיות גם 18 קראט, 14 קראט, 12 ו 10. הזהב למעשה מעורבב עם מתכות נוספות בתהליך שנקרא סגסוגת, הירידה באחוזי הקראט למעשה מגדירה כמה זהב יש בטבעת האירוסין.  כאשר מייצרים סגסוגת, ניתן להכניס מתכות בגוון יותר כסוף מה שיוצר את הזהב הלבן וניתן להכניס גם נחושת, מה שיוצר את הגוון האדום.

  1. טבעות אירוסין לא חייבות להיות עם יהלום מרכזי אחד

כולם מכירים את  טבעות האירוסין הקלאסיות הכוללת יהלום מרכזי, אך אין זה דבר מחייב. למעשה יש עיצובים של טבעות אירוסין הכוללות שיבוץ של יהלומים קטנים שיוצרים מראה של יהלום מרכזי או כאלה שמשובצים אחד אחרי השני ללא מרכז בולט. אצלנו בדיאמור תוכלו להנות ממגון רחב של טבעות אירוסין וגם כאלו ללא יהלום מרכזי. תוכלו להתרשם מקולקציית הטבעות שלנו באתר בכתובת: https://www.diamor.co.il/

  1. טבעות אירוסין לא חייבות לעלות יקר

בנושא של טבעות אירוסין קיים מיתוס שמדובר בטבעות מאוד יקרות, בעיקר בגלל שיש בהן יהלומים וזה אחד החומרים היקרים ביותר בטבע. אך אין זה נכון לגמרי. יש טבעות אירוסין מאוד יקרות, אבל יש גם  טבעות אירוסין  זולות במחירים מגוונים. ניתן להוזיל כיום את עלות הטבעת בעזרת הפרמטרים השונים של היהלום אשר קובעים את מחירו ועדיין לקבל טבעת אירוסין יפייפיה במחיר משתלם.

  1. יהלום לא חייב להיות שקוף, יש גם יהלומים צבעוניים

היהלום הכי נפוץ בטבעות אירוסין הוא היהלום השקוף, אך חשוב לדעת כי זו לא האפשרות היחידה עבור טבעות אירוסין וניתן לשבץ בתוכן גם יהלומים צבעוניים בגווני שחור, כחול, ירוק, צהוב וורוד.

  1. קיימים טרנדים עיצוביים עכשווים וטרנדים על זמניים

בכל הנושא של עיצוב טבעות אירוסין, חשוב לדעת כי קיימים עיצובים רבים. בכל שנה המעצבים יוצרים טרנדים חדשים הכוללים טבעות אירוסין מיוחדות, טבעות אירוסין עדינות ועוד שלל עיצובים. אך חשוב לציין שהטרנדים העיצוביים של שנים קודמות ממשיכים להיות רלוונטיים ויש אפילו סגנונות של טבעות אירוסין אשר עיצובן הופך לעל זמני.

  1. עלות הטבעת נקבעת על פי היהלומים והמתכת

כאשר הולכים לקנות טבעת אירוסין, חשוב לדעת כי מה שקובע את מחירה אלו הפרמטרים השונים של היהלומים המשובצים בה כמו גודל היהלום, חיתוכו, ליטושו, צבעו וניקיונו וגם סוג המתכת ממנה היא עשויה, משקלה ואם מדובר בזהב אז גם אחוז הקראט.

  1. חיתוכי יהלומים עגול ופרינסס הם הנפוצים ביותר

רוב היהלומים שתראו כיום בטבעות אירוסין יהיו לרוב היהלום העגול אשר דרך חיתוכו וליטושו ממקסמים את הזוהר שבו וחיתוך הפרינסס המרובע שדומה מאוד בדרך החיתוך והליטוש שלו ליהלום העגול. 

  1. ניתן לשבץ אבני חן בטבעות אירוסין

 כולם מכירים את טבעות האירוסין כטבעות יהלום בלבד, אך חשוב לדעת שאין בנושא הזה חוקים מסוימים וניתן לשבץ גם אבני חן בתוך טבעות אלו.

  1. יש מספר דרכים לקבוע מידת אצבע עבור טבעת האירוסין

כיום כאשר תלכו לבחור טבעת אירוסין בחנויות התכשיטים יבדקו יחד איתכם את מידת הטבעת הנדרשת. כיום כאשר מודדים קוטר של אצבע ניתן לבדוק זאת על ידי אינצ'ים או מילימטרים ולהתאים את הגודל הזה למידות הנהוגות בארצות הברית.

 

טבעת יהלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד