י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק"

הזעם ברחוב החרדי: חברי הכנסת החרדים נועדו עם רה"מ נתניהו

חברי הסיעות החרדיות נועדו הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם השרים יולי אדלשטיין ואמיר אוחנה והעלו בפניהם את הטענות שמגיעות מהציבור החרדי כנגד מדניות הסגרים ואלימות המשטרה וביקשו הבהרות • בשל מגבלות הקורונה: חברי הסייעות נועדו בנפרד

הזעם ברחוב החרדי: חברי הכנסת החרדים נועדו עם רה"מ נתניהו
נתניהו וחברי סייעת ש"ס צילום: עמוס בן גרשום, לע"

חברי הסיעות החרדיות נועדו הבוקר (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם השרים יולי אדלשטיין ואמיר אוחנה והעלו בפניהם את הטענות שמגיעות מהציבור החרדי כנגד מדניות הסגרים ואלימות המשטרה וביקשו הבהרות.

הסיעות נפגשו בנפרד בשל מגבלת ההתקהלות. תחילה נועדו נציגי ש"ס עם ראש הממשלה והשרים. השר אריה דרעי אמר במפגש, "הסגר כמו שהוא, ללא שום חבילת סיוע מסביב, לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו. לפני שמטילים סגר, המדינה צריכה להיערך לחבילת סיוע הכוללת סיוע במזון, שמירה על המבוגרים, תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים".

דרעי הדגיש כי, "אם אין אפשרות לפנות את החולים, אין שום הגיון לעשות סגר". הוא הבהיר, "לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלה לרעה - הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק".

לאחר מכן נועדו עם ראש הממשלה נציגי יהדות התורה, שהעלו גם הם את הנושאים הכאובים. כך למשל סגן השר אורי מקלב, שאמר: "לצערנו אין שקיפות והציבור לא יודע מה קורה. יש תהיות על הסגר עצמו. המערכת לא עושה את מה שצריך. לא מפנה למלוניות ומבקשים ממנו רק לתרום את חלקנו. הסגר בבני ברק נצרב בציבור כאילו הקורונה זה רק בציבור החרדי, הסגר הוא פוגעני".

מקלב העביר מסר מאיים לראש הממשלה. "הציבור שלנו תמך בך, מוקיר טובה", אמר, "ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך. אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך - למעשים ולא לדיבורים".

חברי סייעת יהדות התורה. צילום: עמוס גרשון, לע"מ

יו"ר וועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, שכזכור הוביל את הדרישה למינוי קצין חרדי, אמר לראש הממשלה בפגישה הבוקר כי הוא מברך על המינוי של יקואל וכי מדובר במינוי ראוי. אבל מבחן היישום יהיה, "אם ייתנו לו סמכויות משמעותיות כדי לטפל בבעיה", כך לדבריו.

ח"כ אשר אמר לנתניהו: "הסמכויות שיש לתת ליקואל הן חובת הסברה, דהיינו שלא יהיה שוטר שייצא לשטח בלי שהוא עבר תדריך הסברה על אורחות חייו של הציבור החרדי; תחקור במקרי אלימות; ואכיפה משמעותית על שוטרים שנהגו באלימות. אם זה לא ייעשה - הבעיה לא תיפתר".

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, חבר הכנסת יעקב טסלר, העלה נושא נוסף לשולחן הדיונים ואמר כי, "יש תחושה בציבור החרדי שהממשלה והמדינה לא באמת מבינים מה עובר על המגזר החרדי בקורונה ואת המחירים שהאוכלוסייה הזו משלמת בכל היבט". הוא ציין כי בתי הכנסת נסגרו אפילו ל-20 איש בזמן שמשחקי ספורט וקניונים פעלו עם 250 איש.

עוד דיבר חבר הכנסת טסלר על כך, "שלא מאפשרים בסגרים לצאת לכל אחד למרות שהוא חיוני, וגם את מי שכבר כן מאפשרים לצאת, לא תמיד מקבלים אותם תמיד לעבודה, ובכך מפסידים עבודה". הוא ציין מקרים שלא נתנו לתושבים לצאת לעבור ומקרים שכן נתנו לצאת, אז המעסיקים סירבו להכניס עובדים שנמצאים תחת סגר.

במהלך הדיון הציע חבר הכנסת אליהו חסיד להקים קבינט קורונה חרדי בהשתתפות נציגים מש"ס ויהדות התורה, ראש הממשלה השיב כי יישקל נושא הקמתו של פורום נציגי חרדים שיעמדו בקשר מול משרד הבריאות והמל"ל.

לבסוף סוכם כי קודם הטלות הסגרים יעשו את כלל השיקולים ויעשו את ההכנות הדרושות. בנושא האלימות המשטרתית התחייב השר אמיר אוחנה לפעול. אוחנה ציין כי ההפגנה שהתקיימה הלילה הייתה רגועה, וכי השוטרים קיבלו הנחיה לפעול בהתחשבות מול הכאב של התושבים.

ראש הממשלה אמר בפתח הדיון: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד