י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכיתות יפוצלו

בפעילות בוסו; הראש"ל הורה שלא לדחות את מבחני הרבנות

אלפי אברכים שנקבעו עבורם מועדי בחינות ברבנות הראשית מצאו את עצמם נדחים שוב ושוב בעקבות הקורונה • במכתב ששיגר חה"כ בוסו לראשל"צ הגר"י יוסף הוא כתב "מעבר לעיכוב שנוצר אצל כל נבחן, הדבר יוצר חסם לנבחנים חדשים" • במענה לפנייתו הראשל"צ הנחה את הגורמים לפעול למציאת פתרונות הולמים, ובמשרד הבריאות אפשרו לערוך את המבחנים

בפעילות בוסו; הראש"ל הורה שלא לדחות את מבחני הרבנות
הראשל"צ עם ח"כ בוסו צילום: באדיבות המצלם

לאחר שח"כ אוריאל בוסו פנה ללשכת נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשל"צ הגר"י יוסף, בדרישה לקיים את המבחנים חרף הקורונה, אלפי האברכים שנקבע עבורם מועד הבחינה מראש, ומצאו את עצמם בחשש גדול שהמבחנים ידחו שוב שוב נוכח המצב, כעת מסתמן כי המבחנים לא יידחו שוב.

במכתב ששיגר חבר הכנסת בוסו אל הראשל״צ הוא כתב: "מעבר למצב שהדחיות החוזרות ונשנות יוצרות "פקק" ענק במסלול הלימודים של כל נבחן הדבר יוצר חסם מסוים לנבחנים חדשים המעוניינים להיכנס למעגל הבחינות ולא מתאפשר להם עקב המצב".

המכתב שנשלח\\צילום מסך

חה"כ בוסו ביקש מהרבנות הראשית להנחות את הגורמים הנוגעים בדבר למציאת פתרונות מעשיים לקיום הבחינות בדרך האפשרית והמותרת בכפוף להנחיות משרד הבריאות, דוגמא אחת שניתנת למימוש היא: "פיצול הבחינות למס' ערים (לפחות ירושלים ובני ברק) ופיצול הנבחנים ליותר כיתות כאשר בכל כיתה לא יהיה מס' העולה על 19 איש כפי המותר, בפרט שבשגרה הכמות היא באזור ה25 משתתפים, כך שלא מדובר בשינוי קיצוני ודרמטי. וע"י כך ניתן יהיה להמשיך על שמירה קפדנית של ההנחיות מחד, ושגרת הבחינות מאידך", כתב.

בלשכת נשיא מועצת הרבנות הראשית הגר״י יוסף התייחסו לפניית חה"כ בוסו ומסרו: נשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב יצחק יוסף שליטא הנחה את הגורמים לפעול על מנת שלא ידחו מבחני הרבנות המתוכננים לסוף החודש תוך מציאת פתרונות הולמים הכפופים להנחיות משרד הבריאות וע"מ שאלפי האברכים הנבחנים יוכלו להמשיך את מסלול לימודיהם כנדרש.

בעקבות כך, מבחני הרבנות יתקיימו בחודש הקרוב כפי המתוכנן. מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן פנה במכתב מפורט למשרד הבריאות בכדי שיאשרו את מתכונת הבחינות שנבנתה בהתאם להנחיות משרד הבריאות לקיום בחינות, סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר אודי קליינר השיב היום (ב) למנכ"ל הרבנות, "כי בשלב זה אין מניעה לקיים את בחינות הרבנות על פי נהלי משרד הבריאות וההגבלות החברתיות".

אישור הבחינות

 

אוריאל בוסו הגר"י יוסף הרבנות הראשית לישראל מבחנים רבנות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד