י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסערה שהציתה את הזעם • פרסום ראשון

אחרי התיעוד הקשה: הילדה בסי גטר בפגישת פיוס במחוז ירושלים

סערת הילדה שעוכבה של ידי שוטרים בי-ם, עוררה סערה רבה ברחוב החרדי. כעת, כך מסתמן, מגיעה הפרשה לסיומה. משפחת הילדה הוזמנה היום לפגישת פיוס במחוז ירושלים, שם הובטח להם כי מקרים דומים לא יישנו בעתיד • "הוחלט לטובת הילדים וחינוכם הטהור לסיים את הפרשה"

אחרי התיעוד הקשה: הילדה בסי גטר בפגישת פיוס במחוז ירושלים
משפחת גטר עם השוטרים צילום: באדיבות המצלם

הסערה הגדולה שפרצה בעקבות עיכובה של הילדה בסי גטר בירושלים, לאחר ששוטרים עיכבו אותה בחוסר רגישות ברחוב תורה מציון בירושלים, בעת ששתתה כוס ברד יחד עם אחיה הקטנים וביקשו לתת לה דו"ח בגין אי עטיית מסכה - מגיעה ככל הנראה לסיומה, כשהילדה בליווי משפחתה הגיעו היום (שני) למשטרת מחוז ירושלים כדי לערוך 'סולחה' עם השוטרים. 

הפרשה, שהציתה את הזעם ברחוב החרדי ואינה יורדת מסדר היום, העסיקה לא מעט את קברניטי המחוז הירושלמי במשטרה, ול'בחדרי חרדים' נודע כי היום אחר הצהריים, הזמינו השוטרים את ההורים למפגש פיוס וסולחה במטה הפיקוד בירושלים. 

פגישת הפיוס בין משפחת הילדה לשוטרים

ההורים ר' שייע ורעייתו שרה, יחד עם בני המשפחה, הגיעו למטה מחוז ירושלים שם הציגו בפניהם את כלי המשטרה השונים והביעו את צערם על המקרה שאירע. 

במהלך הפגישה אמר מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו: "אנחנו שמחים שבאת, המטרה שלנו היום היא שתחווי חוויה מתקנת. למשטרה יש הרבה מאוד משימות, בעיקר לשמור על ביטחון הציבור, ובתקופה האחרונה, הוטלה עלינו המשימה לשמור גם על בריאות הציבור, על מנת למנוע את התחלואה ולוודא שכלל הציבור עוטה מסיכה. אני רוצה שתדעי שהשוטרים הם אנשים טובים, ששומרים על הציבור ודואגים לו, ואני מקווה שתצאי מכאן היום מחייכת ועם הרגשה טובה".

רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו אמר: "השוטרים עובדים קשה בשביל לשמור על הבריאות של עם ישראל, והם עושים עבודת קודש, וכל כוונתם הייתה לשמור על הבריאות של כולנו. חשוב לנו מאוד שתדעי שהשוטרים מתכוונים לעשות רק טוב."

אביה של בתיה, יהושע גטר אמר: "אני רוצה שמכאן יצא מסר, קידוש השם ושעם ישראל צריך אחדות. אני רוצה שנתאחד, נתפייס ונמשיך הלאה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי מי שעומד מאחורי מפגש הפיוס הוא הרב רמי ברכיהו רב המשטרה שקישר בין ההורים למשטרה על מנת לגשר על הפערים ולהוריד את גובה הלהבות. 

גורם במשפחה עמו שוחחנו אומר ל'בחדרי חרדים', כי הוחלט לטובת הילדים וחינוכם הטהור לסיים את הפרשה על אף שהוצע להם לקחת סוללת עורכי דין לתבוע את השוטרים במח"ש. כעת, המשפחה קיבלה מסר ממשטרת ישראל שהכל נרגע ושב על מקומו כבתחילה ובתקווה שיותר לא יחזרו כאלה דברים על עצמם והיה זה שכרנו. 

משפחת גטר בפגישה עם רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו

כזכור, מוישי ליפשיץ, שהיה עד ראייה למקרה המטריד שוחח עם 'בחדרי חרדים', וסיפר כי חלף ברחוב כשלפתע ראה זוג שוטרים מבקשים לקנוס ילדה קטנה שהייתה עם אחיה. "זה קומם אותי", הוא אמר, "היה נראה כאילו השוטר מצא לו טרף. מייד יצאתי מהרכב ורצתי לצלם. אזרחים שחלפו שם הפצירו בשוטרים שיעזבו את את הילדה התמימה, אך הם בחרו לסתום את האוזניים. היא בסך הכל הורידה לרגע את המסכה כדי לשתות ברד".

תגובת המשטרה אז שהייתה מגוחכת, טענה כי "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

בניגוד לטענת המשטרה בה נטען כי השוטרים לא רשמו דו"ח לילדה, האם הכחישה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואמרה כי השוטרים התעקשו וחייבו אותה להציג להם את מספר תעודת הזהות של האם לצורך הקנס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר שנפגשה עם בכירי המשטרה, הילדה בסי גטר שעוכבה על ידי שוטרים בירושלים צפויה להיפגש בזמן הקרוב עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

בסי גטר מחוז ירושלים רמי ברכיהו אכיפה סלקטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד