י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ארונו יובא לארץ

חתנו של ה'בבא הנא': רבי יונה בליקשטיין זצ"ל

מחבר הספרים 'חוק לגולה' ששאף לתרגם את המשניות לשפה הספרדית, נפטר בפנמה בגיל 78. היה אהובם של אדמו"רי בית אבוחצירא והיה חתנו של ה'בבא הנא', רבי אברהם אבוחצירא זצ"ל

חתנו של ה'בבא הנא': רבי יונה בליקשטיין זצ"ל
הרב הגאון רבי יונה בליקשטיין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בפנמה הלך לעולמו הרב הגאון רבי יונה בליקשטיין זצ"ל והוא בן 78 בפטירתו, לאחר שבאחרונה הדרדר מצבו הרפואי והוא השיב את נשמתו ליוצרה. המנוח נפטר ביום שישי בבוקר והוא יובא למנוחות מחר בירושלים. 

המנוח זצ"ל, היה חתנו חביבו של האדמו"ר רבי אברהם אבוחצירא זיע"א, מי שכונה ה'בבא הנא'. לאחר פטירת אביו, האדמו"ר ה'בבא חאקי' זצ"ל, שהיה רבה של העיר רמלה, נאות חכם אברהם אבוחצירא לרשת את מקומו, ובתפקיד זה כיהן עד פטירתו. חכם אברהם אבוחצירא נפטר והובא למנוחת עולמים ביום כ"ב כסליו תשל"ד. רעייתו של רבי אברהם היא הרבנית מרת רחמה ע"ה בתו של סדנא 'בבא סאלי' זצ"ל. 

הרב בליקשטיין זצ"ל, שהתגורר בעבר ברחובות, שימש בשנים האחרונות כרב קהילות 'בית אל' בפנמה ושימש בעבר כרב קהילה האשכנזית בקרקאס ונצואלה, שם כיהן ברבנות משך עשרים שנה. 

המנוח היה אוצר כלי חמדה וענווה, מתלמידיו של אהרון הכהן, שהיה רודף שלום ואוהב שלום, אציל הנפש לא החזיק טיבותא לנפשיה אהוב למעלה ונחשב למטה מזכה הרבים בארץ ובעולם בצניעות במסירות וללא לאות על מנת לקרב ליבות לאבינו שבשמיים, והוא הזדכך בייסורים קשים וקבלם אהבה. 

במשך חייו כתב שלושים ספרים 'חוק לגולה' שהתקבלו בכל הבתים בדרום אמריקה, פרויקט חייו של רבי יונה זצ"ל תרגום ופירוש המשניות בשפה הספרדית וזכה לסיים את סדר מועד במשניות שתורגם לספרדית.

היה חביבם של אדמו"רי משפחת אבוחצירא שהעריצו אותו עד למאוד עם סדנא 'בבא סאלי' ועם ה'בבא חאקי' זצ"ל, כמו כן זכה להשתדך עם האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, בנו רבי אברהם הינו חתנו של ה'בבא ברוך'. 

מסע הלוויה מחר (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר, בהר המנוחות בגבעת שאול ירושלים, חלקת דרום שם ייטמן. 

בני המשפחה יושבים שבעה, אצל בנו רבי אברהם בליקשטיין ברחוב חכם שמעון אגסי 58 בחניה, הר נוף ירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב אברהם בליקשטיין הרב יונה בליקשטיין הבבא סאלי הבבא ברוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד