י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צדו בזים בניגוד לחוק

קנסות בעשרות אלפי שקלים נגזרו על שלושה מתושבי הדרום

בית משפט השלום גזר על שלושה מתושבי הדרום קנס כספי בעשרות אלפי שקלים בגין צייד לא חוקי של בזים נדירים המצויים בסכנת הכחדה, במה השתמשו הציידים בכדי ללכוד את הבז?

קנסות בעשרות אלפי שקלים נגזרו על שלושה מתושבי הדרום
בז צילום: pixabay

בית משפט השלום בקריית גת, גזר על שלושה תושבי הדרום מהיישובים תל שבע ושגב שלום, קנסות כספים בסך מצטבר של 30,500 שקלים בגין צייד לא חוקי של בזים, עוף דורס המוגדר כערך טבע מוגן על פי החוק בישראל

מכתב האישום עולה כי השלושה עסקו יחדיו בינואר 2019 בצייד בז, באמצעות שימוש ביונה קשורה כפיתיון ללכידת הבז. בנוסף בביתו של אחד הנאשמים נמצא בז מדברי צעיר המוחזק בניגוד לחוק בתוך ארון וקשור ברגליו. השלושה הורשעו בעבירות של צייד חיית בר מוגנת ללא היתר, ופגיעה בערך טבע מוגן וכן בהחזקה של ערך טבע מוגן.

על כל אחד משלושת הנאשמים נגזרו בנוסף גם מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים מיום גזר הדין למשך שנתיים שלא יעברו עבירה דומה וכן התחייבויות כספיות בסך 13,000 ש"ח לכל נאשם להימנע מעבירות אלה למשך שלוש שנים.

היונה הקשורה ששימשה כפיתיון ללכידת הבז בזירת הצייד. צילום: רשות הטבע והגנים

לדברי עו"ד שי פרץ התובע הראשי של רשות הטבע והגנים, "המדובר בעבירות אשר יש בנקיטה בסנקציה כלכלית משמעותית, כדי למגרן או למצער לצמצמן. נכון החליט בית המשפט עת הטיל קנס משמעותי לצד ענישה צופה פני עתיד על הנאשמים התיק זה".

צייד והחזקת חיות בר בניגוד לחוק הן עבירות חמורות הפוגעות בחיות הבר ובטבע היפה והמיוחד של ישראל ויש להחמיר בענישה כחלק ממאמצי האכיפה וההרתעה. מדובר בבזים נדירים המצויים בסכנת הכחדה ותופעת הצייד היא אחד הגורמים להכחדתם. ממשיכים לפעול על מנת לצמצם ולמגר תופעות אלה המתבצעות בניגוד לחוק וקוראת לציבור לדווח לה על כל חשד לצייד לא חוקי והחזקה בניגוד לחוק של חיית בר.

הבז המדברי הקשור שנמצא בארון בביתו של אחד המורשעים. צילום: רשות הטבע והגנים

קנס ציד רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד