י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היום השלישי

המחאה נגד הסגר בשמגר: 20 עצורים. צפו

גם הערב נמשכות ההפגנות בצומת שמגר בירושלים נגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בבירה • כוחות גדולים של משטרה פרוסים במקום • עד כה נעצרו 20 מפגינים

המחאה נגד הסגר בשמגר: 20 עצורים. צפו
כוחות המשטרה הערב בצומת שמגר - ירמיהו צילום: ישי ירושלמי, VIP

לאחר המחאות בימים האחרונים, גם הערב (שני) התאספו מאות בני אדם למחאה, זה הערב השלישי ברציפות, כנגד הסגר שהוטל על השכונות בירושלים. חלק מן המפגינים מבעירים פחי אשפה ומנסים להסיר המחסומים שהציבה המשטרה במטרה לאכוף את הסגר על השכונות.

לאחר שבהפגנה שהתקיימה אמש, התנהלה המשטרה באיפוק רב כלפי המפגינים, הערב נראה כי השוטרים בשטח קיבלו הנחיה לאכוף את הפרות הסדר. בעקבות כך, עצרה המשטרה 20 חשודים, בהם חשוד שנעצר ע"י השוטרים עת שהתכוון עפ"י החשד לשגר זיקוקים 'מכוורת' שנתפסה ברשותו. בין העצורים קטין כבן 13 שעל פי החשד הפר את הסדר במקום.

כוחות גדולים של המשטרה ממשיכים גם כעת לפעול אל מול מפרי הסדר, על מנת להשיב את הסדר הציבורי.

ממשטרת ישראל נמסר כי, "כוחות המשטרה פועלים בצומת ירמיהו/שמגר בבירה אל מול המפגינים, שחלקם מפרים את הסדר, במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולאפשר את זרימת התנועה במקום. השוטרים עצרו עד כה אחד ממפרי הסדר".

כזכור, בתיעודים שפורסמו במוצאי שבת מהמחאה שהתקיימה במקום, נראו שוטרים מכים מפגינים חרדים ללא סיבה, דבר שעורר ביקורת רבה על המשטרה. כתוצאה מכך נחקר אחד השוטרים במחלקה לחקירות שוטרים כשבסיומה הודח מתפקידו במשטרה עד לבירור העניין.

במטרה להגיע להבנות בנושא הסגרים שהוטלו על שכונות חרדיות בחרבי הארץ, נועדו הבוקר חברי הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו ועם השרים יולי אדלשטיין ואמיר אוחנה והעלו בפניהם את הטענות שמגיעות מהציבור החרדי כנגד מדניות הסגרים ואלימות המשטרה, וביקשו הבהרות בנושא.

במהלך הפגישה, ח"כ אורי מקלב העביר מסר מאיים לראש הממשלה. "הציבור שלנו תמך בך, מוקיר טובה", אמר, "ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך. אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך - למעשים ולא לדיבורים".

 

 

הפגנה סגר בירושלים קורונה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד