י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הציתו אותה כדי להסתיר ראיות

היהודייה שברחה מאימת הגירוש נרצחה על ידי שכנה המוסלמי

בית המשפט בצרפת קבע להעמיד לדין שני גברים בגין רצח אכזרי של אשה יהודייה בשנת 2018, מקרה שעורר סערה וזעקה על רקע עלייה במעשים אנטישמיים • ביקורת על השופטים: "לא הצליחו לעמוד בלחץ דעת הקהל"

היהודייה שברחה מאימת הגירוש נרצחה על ידי שכנה המוסלמי
אילוסטרציה צילום: unsplash

מירילי קנול, בת 85 שסבלה ממחלת פרקינסון, נדקרה בדירתה בפריז על ידי שני תוקפים, שאף הציתו לאחר מכן את גופתה, ככל הנראה כדי להסתיר את העדויות לפשע.

בחקירת הרצח המחריד נמצא כי האישה נדקרה 11 פעמים לפני שנפטרה. הממצאים התגלו לאחר ניתוח שבוצע באשה.

מדובר באישה שברחה מהגירוש ההמוני של יהודי צרפת במלחמת העולם השנייה. ובסופו של דבר נרצחה בצרפת על ידי שני מוסלמים, שאחד מהם היה שכן שלה.

לאחר הרצח המזעזע, התביעה שינתה את הסעיפים שכללו מניע אנטישמי ומניע גזעני וקבעה כי זה היה שוד רגיל שהסתבך, אך לאחר עדות של אחד מהרוצחים כי חברו צעק 'אללה וואכבר' בזמן הרצח, שונה הסעיף ל'רקע אנטישמי'. לאחר מכן אותו רוצח חזר בו מדבריו - מה שהביא לביטול הסעיף על 'רקע אנטישמי'

אמו של הרוצח תעמוד לדין גם היא באשמת השמדת ראיות לאחר שהחוקרים אמרו כי היא ניקתה את הסכין ששימשה את הרוצחים בתקיפה.

"כפי שתמיד טענתי, מאדאם קנול נהרגה גם בגלל היותה אדם מבוגר שלא הצליחה להגן על עצמה, והן משום שהיא עוררה שנאה מסוימת בגלל מוצאה היהודי", אמרה גילס וויליאם גולדנדל, עורכת דין המייצגת את משפחת קנול, לסוכנות הידיעות הצרפתית - AFP.

עורכי דינו של מיוב אמרו כי השופטים, "לא הצליחו לעמוד בלחץ דעת הקהל". והוסיפו: "פרט לאמירותיו של אלכסנדר קררימבאקוס (חברו לרצח), שום דבר לא מצדיק מניע אנטישמי במקרה זה".

רצח מחריד אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד