י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אין קשר לפוליטיקה ולאנטישמיות"

במסמך רשמי: "אין כניסה לאומן בראש השנה"

שרים וחברי קבינט בממשלת אוקראינה ממליצים לאחר אסיפה עם משרדי הבריאות, הביטחון ושאר הגופים - לאסור על כניסה לאומן בראש השנה תשפ"א • "בתי החולים באוקראינה לא ערוכים"

במסמך רשמי: "אין כניסה לאומן בראש השנה"
תיקון הכללי באומן צילום: יוסי גולדברגר

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ממכתב של השרים בממשלת אוקראינה עולה כי בראש השנה תשפ"א ייאלצו עשרות אלפי חסידים ובראשם חסידי ברסלב מהארץ והעולם להישאר בישראל ולא יורשו להגיע לאומן - מקום ציונו של רבי נחמן מברסלב. 

מדובר באכזבה גדולה בקרב המוני חסידי ברסלב בכל רחבי תבל, הכמהים וצמאים לשהות בראש השנה על ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר הגעגועים אומן שבאוקראינה, לחסות תחת כנפיו ולקבל ישועות ואור מתמשך עבור השנה החדשה הבעל"ט.

לפי המכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ב-9 ביולי 2020 ישבו המשרדים השונים ודנו לגבי האפשרות לחגוג את ראש השנה באומן שבאוקראינה כמו כל שנה במצב של קוביד 19 (נגיף הקורונה), באסיפה נכחו נציגים מכל משרדי הממשלה האוקראינים וכולם הגיעו להחלטה לפיה אם יגיעו עשרות אלפי אנשים לאומן בשביל לחוג את החג המסורתי - זה בלתי אפשרי. 

במכתב הם מפרטים כמה סיבות שבגינה הם ממליצים לסגור את אומן בראש השנה:

1. בגלל שהמצב האפידמיולוגי בישראל ברשימה האדומה.

2. באוקראינה יש חוק שלא ניתן לערוך אספות גדולות.

3. בתי החולים השונים ברחבי המדינה אינם ערוכים במידה נכונה לעומסים גדולים.

4. הרשויות לא ערוכות למעקב אחרי כמות כ"כ גדולה של אנשים לביטחון של אזרחים אוקראינים וכן אלפי אזרחים זרים.

5. המשטרה לא ערוכה מספיק לאכוף את ההנחיות של בידוד, מסכות, ריחוק ועוד.

מהמכתב עולה כי בתחילת חודש יולי התקיימו הרבה שיחות ופגישות בין נציגים ישראלים ואוקראינים וכן עם ראשי מערך הבריאות האוקראיני והישראלי. בצד הישראלי הבינו את הדברים והסכימו עם המסקנות לאור המצב.

במכתב ציינו האוקראינים כי, "אנחנו מעדכנים מוקדם ולא ברגע האחרון", וכי "לכל אלו שמנסים לעשות מהעניין פוליטיקה ואנטישמיות - אנו מסתייגים מזה ואין לזה כל קשר לפוליטיקה ולאנטישמיות".

כזכור, ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי, פרסם בשבוע האחרון סקר בחשבון הפייסבוק שלו לגבי מתן אישור לחסידי ברסלב לעשות את ראש השנה הבעל"ט בעירו, זאת בצל המאבק בנגיף הקורונה. תוצאות הסקר נטו לטובת הגויים, שהצביעו לראש העיר שנמצא בתקופת בחירות.

יצוין כי ראש העיר נודע כאנטישמי מוצהר שמנסה להצר את צעדי הבאים לראש השנה, כך שהעובדה שהוא תולה זאת בנגיף הקורונה, לא בהכרח משכנעת את מי שמכירים את דעותיו והשקפותיו האנטישמיות. כך או כך, המסמך הרשמי של השרים באוקראינה מצביע על כך שאין כניסה השנה לאומן בראש השנה. 

חסידי ברסלב עדיין לא אמרו נואש למרות ההמלצות של השרים ומתנהלים כל העת מגעים בתקווה שיתאפשר הגעה בשגרת קורונה לראש השנה באומן. "כל עוד הדברים לא אושרו בממשלה האוקראינית הדבר נתון לשינוי" אומר לנו גורם בחסידות ברסלב. 

אומן אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד