י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נעשה צדק

השוטר שתועד דוחף חרדי - הושעה מתפקידו

לאחר פרסום התיעוד אמש בו נראה שוטר דוחף בגסות צלם חרדי ללא סיבה, היום מודיעים במשטרה כי השוטר הושעה מתפקידו. אמש כתב השר אוחנה: "השוטר אותר. ‏יטופל במלוא חומרת הדין, אדווח על התוצאה" • צפו

השוטר שתועד דוחף חרדי - הושעה מתפקידו
המחאה בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

התיעוד בו נראה שוטר מג"ב דוחף צלם חרדי במהלך ההפגנה שהתקיימה הלילה בצומת ירמיהו/שמגר בבירה, במחאה על הסגרים שהוטלו בשכונות החרדיות - עורר סערה רבה וגרר ביקורת קשה על התנהלות המשטרה. מי שכזכור הגיב במהירות, היה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שבתגובה לשיתוף הסרטון על ידי העיתונאי אריאל אלחרר, בו הותקף קקון, כתב השר: "השוטר אותר. ‏יטופל במלוא חומרת הדין, אדווח על התוצאה".

כעת, לאחר בירור עניין, השוטר הדוחף הורחק מכל פעילות מבצעית. מייד עם פרסום הצילום, החקירה בעניינו של השוטר הועברה לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. עם קבלת ממצאי בדיקת מח"ש תתקבל החלטה משמעתית בעניינו.

במשטרה מציינים כי הם רואים בחומרה כל מקרה של אלימות כלפי אזרחים, הנוגדת את נהלי השימוש בכוח, ומטפלים באופן יסודי בכל מקרה שמובא לידיעתם. יחד עם זאת, מבהירים במשטרה, במהלך ההפגנה השתתפו מאות מתפרעים שהשליכו חפצים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. כתוצאה מכך, שלושה לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי.

כזכור, במהלך מחאה שהתקיימה הלילה בצומת שמגר, התאספו מאות בני אדם למחאה, זה הערב השלישי ברציפות, כנגד הסגר שהוטל על השכונות בירושלים. חלק מהמפגינים הבעירו פחי אשפה, הציתו עצים וניסו להסיר את המחסומים שהציבה המשטרה במטרה לאכוף את הסגר על השכונות.
לאחר שבהפגנה שהתקיימה ביום ראשון, התנהלה המשטרה באיפוק רב כלפי המפגינים, אמש נראה כי השוטרים בשטח קיבלו הנחיה לאכוף את הפרות הסדר.

בעקבות כך, עצרה המשטרה 21 חשודים, בהם חשוד שנעצר ע"י השוטרים עת שהתכוון עפ"י החשד לשגר זיקוקים 'מכוורת' שנתפסה ברשותו. בין העצורים קטין כבן 13 שעל פי החשד הפר את הסדר במקום.

כוחות גדולים של המשטרה המשיכו לפעול עד לשעות הקטנות של הלילה אל מול מפרי הסדר, על מנת להשיב את הסדר הציבורי.

אמיר אוחנה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד