י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הפיצוצים המסתוריים

מפקד כח קודס: לארצות הברית ולישראל מחכים ימים קשים מאוד

בתגובה לסדרת הפיצוצים המסתוריים בתקופה האחרונה ברחבי איראן, מפקד כוח קודס מצוטט בערוץ איראני בשפה הערבית מאיים: "לארצות הברית ולישראל מחכים ימים קשים מאוד". לפי הדיווח, המפקד התייחס לפיצוץ שאירע בימים האחרונים בספינת קרב אמריקנית בסן דייגו

מפקד כח קודס: לארצות הברית ולישראל מחכים ימים קשים מאוד
איסמעיל קאאני צילום: רשתות ערביות

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן אומר כי מחכים לארצות הברית ולישראל ימים קשים מאוד והם עדיין לא הגיעו. דבריו צוטטו בערוץ האיראני אל-עאלם בשפה הערבית. קאא'ני, לפי הערוץ, התייחס לפיצוץ שאירע בימים האחרונים בספינת קרב אמריקנית בסן דייגו (21 חיילים נפצעו) ואמר כי הפיצוץ הוא תוצאה של הפשעים שביצעה ארצות הברית.

לדבריו, אל לאמריקנים להאשים את האחרים במה שקרה כיוון שהדבר התרחש בגלל האש שהם הציתו. עוד אמר כי צבא ארצות הברית מותש והציוד הצבאי שלו הפך לחתיכות ברזל מפוררות.

דבריו מגיעים לאחר סדרת פיצוצים ושריפות שאירעו בימים האחרונים במתקנים גרעיניים ותחנות כוח באיראן, נזק רב נגרם לאותם מתקנים.

ראש המכון ללימודים אסטרטגיים באיראן, סעד אללה זארעי, אמר לערוץ הערבי אל-עאלם כי האירוע במתקן בנתנז בשבוע שעבר נבע מפיצוץ פנימי עקבת מתקפת סייבר או מפעולת טרור. לדבריו, החקירה שעדיין מתנהלת שללה התרחשות של תקיפה אווירית שהגיעה מחוץ לגבולות המדינה. בתשובה לשאלה האם לישראל היה תפקיד באירוע השיב כי "ישראל רוצה לרשום לעצמה הישגים שהיא חולמת עליהם, היא רוצה לדוג במים עכורים". הוא הדגיש כי הרשויות יפרסמו את הסיבה המדויקת לאירוע בתום החקירה.

בתןך כך, סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, מתייחס לאמירתו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, לפיה וושינגטון תמנע מכירת נפט איראני לחיזבאללה ואומר כי "פומפאו מאיים בדרכו ולחיזבאללה יש את הדרכים שלו לעקוף (את הקשיים) לפי הצורך". לטענתו של קאסם אין לדעת אם האמריקנים יישמו את איומיהם: "פומפאו יודע איך הנפט מגיע? הוא יודע לאן הנפט מגיע?" שאל והוסיף:"האמריקנים יכולים להגיד מה שירצו ועלינו לעבוד לפי האינטרס שלנו".

כוח קודס האיראני איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד