י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אין החלטה סופית

רבה של אומן: תנו לאוקראינה להחליט לגבי ראש השנה

בעקבות המלצת השרים באוקראינה לסגור את אומן בראש השנה, אומר הרב יעקב ג'אן, רבה של אומן ל'בחדרי חרדים': "אין קשר לישראל על איסור הגעה לאומן, אוקראינה היא זאת שמחליטה וכרגע אין החלטה"

רבה של אומן: תנו לאוקראינה להחליט לגבי ראש השנה
הגאון הרב יעקב ג'אן רבה של אומן צילום: באדיבות המצלם

לאחר ששרים וחברי קבינט בממשלת אוקראינה המליצו לאסור על כניסה לאומן בראש השנה תשפ"א, עקב כך שישראל מוגדרת כמדינה אדומה בגלל נתוני התחלואה בה, וגם באוקראינה בתי החולים לא ערוכים, אומר הגאון רבי יעקב ג'אן, רבה של אומן ל'בחדרי חרדים' כי כרגע אין החלטה עדיין. 

הרב יעקב ג'אן רבה של קהילת קודש אומן, התייחס לדבריו שפורסמו היום כי מדינת ישראל עומדת מאחורי איסור הגעה לאומן מטעם האוקראינים. וכי ישראל ביקשה מאוקראינה לא לאפשר לישראלים להיכנס לשטחה ומכחיש את הדברים מכל מקום.

לדבריו: "ישראל מצידה לא קשורה לנושא, אוקראינה היא זאת שמחליטה, וכרגע אין החלטה. זו רק המלצה של משרד הבריאות המקומי לא לאפשר כניסת ישראלים, מאחר והם לא ערוכים לטפל בכל כך הרבה אנשים".

הרב מדגיש כי: "לישראל אולי נוח שאוקראינה תחליט, כי בוודאי יהיה לחץ כבד מצד פוליטיקאים ישראלים לאפשר טיסות לאומן, אז מצד ישראל בגלל הלחץ הזה, עדיף למנהיגים בארץ לתת לאוקראינה להחליט, אבל השמועה כי אמרתי כי לישראל יש חלק בהחלטה לא לאפשר, לא נאמרה על ידי", הרב הוסיף "שיפסיקו להוציא דברים בשמי".

גם באומן אין עדיין תוכנית מגירה לגבי הגעת ישראלים מהארץ ורחבי העולם, אך נשיא אוקראינה זלנסקי בוחן דרכים שיאפשרו הגעה מרחבי העולם לאומן לראש השנה.

כזכור, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' משרד החוץ של אוקראינה הגיש לאחרונה חוות דעת הממליצה לממשלת אוקראינה שלא לאפשר הגעה של ישראלים לאומן בראש השנה, על רקע העלייה בתחלואה, אך הדבר כרגע עדיין בגדר המלצה בלבד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עסקנים בכירים בארה"ב מפעילים לחץ דרך סנאטורים וחברי קונגרס על חברי פרלמנט בקייב להביא מתווה שיאפשר להגיע מארצות הברית לאומן, ומבקשים תוכנית שתביא לשמירת ההנחיות.

שלומי אלישע, אחד מעסקני אומן, אומר ל'בחדרי חרדים' לגבי ההכנות להגעת מתפללים למקום לראש השנה: "אנחנו מתכוננים שכן יגיע הרבה אנשים, אנחנו מבינים שאולי לא יגיעו מישראל אנשים, אבל בוודאי מאירופה וארצות הברית יגיעו, אז אנחנו מתארגנים לנושא הגעת המתפללים, אבל מחכים לראות כיצד יפול דבר, כי עדיין יש עוד קצת זמן לתכנן".

אומן ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד