י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגיפה יותר חמורה מהקורונה

ראש ישיבת בריסק בשיחה כואבת: כל יום נאבדים עוד בחורים

באורח יוצא דופן מסר ר"י בריסק את שיעורו היומי בהיכל הישיבה ובאמצעות רמקול. כפתח דבריו עורר על מגיפה חמורה יותר מנגיף הקורונה: "יש כאלה שכבר לגמרי ירדו מהדרך, ויש כאלה שסתם לא עשו כלום ויש כאלה שעכשיו יצאו לעבוד. חייבים לקום ולעשות משהו", אמר ראש הישיבה

ראש ישיבת בריסק בשיחה כואבת: כל יום נאבדים עוד בחורים
הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק צילום: יוחנן לוסטיג

בפתח השיעור היומי נכנס הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, נסער כולו ודיבר על כך שמשתוללת כאן גזירה הרבה יותר חמורה ממגפת הקורונה.

לדברי ראש הישיבה מתוך הדברים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים': "בחורים שהיו יושבים ולומדים במסגרת מסודרת עד עכשיו לא מוצאים את עצמם. יש כאלה שכבר לגמרי ירדו מהדרך, ויש כאלה שסתם לא עשו כלום ויש כאלה שעכשיו יצאו לעבוד כי אם לומדים חייבים להיות בבית, אבל כשעובדים אפשר לצאת גם".

"זו גזירה שהיו צריכים לגזור עליה תענית. זו גזירה שגם כשהקורונה תלך יהיה קשה להתאושש ממנה, גם עכשיו כבר יש דברים שקשה לתקן וברור שחייבים לקום ולעשות משהו". זעק הגרא"י. 

"היכן הם כל אלה שזעקו כל הזמן שאברכים צריכים לסגור את הגמרא כדי ללמוד עם נערים חילוניים מהפריפריה? עכשיו שיבואו ויקבצו להם בחורים ויפתחו איתם גמרות". 

הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק בימי הקורונה

ראש הישיבה הוסיף וזעק: "מדוע כל הזמן מתכנסים לדבר על כמה מרחק לשמור אחד מהשני, צריכים לשבת ולשבור את הראש למצוא לבחורים האלה מסגרות, זה דיני נפשות. כל יום נאבדים בחורים".

"עשו סגר על שכונה ומגיעים כולם וצועקים על המדינה, האם שכחנו מי זה המדינה? אנו יודעים שהמדינה הם אפיקורסים וכופרים אבל אנחנו צועקים עליהם? שכחנו שיש ריבונו של עולם?".

לסיום אמר הגרא"י סולובייצ'יק: "אנחנו נמצאים בימי בין המצרים, וצריכים לדעת שהקב"ה רוצה מאיתנו משהו. כל מי שצועק ומתלונן על המדינה שעושה סגר הוא כמו המשל של המגיד מדובנא שהכלב כשמכים אותו עם מקל הוא כועס על המקל, צריכים לדעת מי מחזיק את המקל". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הישיבה שמוסר את השיעור שלוש פעמים בשבוע מסר את השיעור בהיכל הישיבה, שזה גם מאורע היסטורי בפני עצמו, שכן בישיבת בריסק השיעור נמסר בהיכל הישיבה ולא בחדר שמסר אביו ראש הישיבה הגרי"ד זצ"ל וסבו הרב מבריסק וזאת עקב מגפת הקורונה. כמו כן השיעור נמסר ברמקול, שזה גם היסטורי בבריסק והכל כדי לשמור על הכללים שבבריסק כידוע מאוד מחמירים ב'ונשמרתם'. 

הרב אברהם יהושע סולובייצ'יק ישיבת בריסק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד