י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התושבים התעמתו והכניסה נחסמה

לאחר מחאה סוערת: הסגר על ביתר עילית יוסר

תושבי ביתר עילית הנצורה, שזועמים על החמרת ההגבלות במהלך היממה האחרונה, יצאו הערב למחאה בכניסה לעיר כאשר חלק מהמפגינים חוסמים את התנועה במקום. לפחות אדם אחד נעצר. תושב העיר: "אם הסגר לא יוסר, הזעם יתפוצץ" | תוך כדי המחאה הודיע מנכ"ל משרד הבריאות לראה"ע שהסגר יוסר מחר בבוקר

לאחר מחאה סוערת: הסגר על ביתר עילית יוסר
מחאת חרדים בכניסה לביתר צילום: באדיבות המצלם

המחאות הסוערות נגד הסגר שהוטל על ערים ושכונות ברחבי הארץ, לא פוסקות גם הערב ואף מתרחבות לנקודות נוספות. מאות מתושבי ביתר עילית יצאו הערב (שלישי) לכיוון הכניסה לעיר למחות נגד הסגר, חלק מן התושבים מתעמתים עם השוטרים. עד כה עצרה המשטרה לפחות מפגין אחד וכוחות גדולים של משטרה מוזרמים למקום במטרה למנוע יציאה של תושבים ואכיפת הסדר הציבורי.

תוך כדי המחאה, שוחח מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי עם רה"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין והודיע לו על ביטול הסגר על העיר, החל ממחר בבוקר.

רה"ע הודה לפרופ׳ לוי והודיע כי ימשיך לפעול ללא לאות כדי לשמור על ההנחיות בעיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, להמשיך בפינוי החולים מן העיר ולהביא להורדת התחלואה בעיר.

מוקדם יותר היום, זעמו תושבי העיר על החמרת ההגבלות בכל הנוגע לכניסה והיציאה מעיר. בעקבות כך, נוצרו פקקי ענק ומאות מהתושבים נותרו נצורים ללא יכולת לצאת למקום עבודתם.

איציק, תושב ביתר שיצא הערב למחאה בכניסה לעיר, אומר ל'בחדרי חרדים': "חייבים לשחרר את תושבי העיר. אנחנו מרגישים בכלא. אנשים שגם ככה במצוקה כלכלית קשה, לא יכלו לצאת היום למקום עבודתם. זה אבסורד". לטענתו, "שרי הממשלה קיבלו החלטות הזויות אך לא מביאים אף פיתרון לתושבי העיר שקורסים תחת הנטל. אם הסגר לא יוסר, או יוקלו ההגבלות, הזעם יתפוצץ וההפגנות יהפכו לסוערות יותר ויותר. מה שראינו בצומת שמגר בימים האחרונים יהיה קטן לעומת המחאות בביתר".

מנגד, המחאה בצומת שמגר בבירה שכבר הפכה לשגרה בימים האחרונים, נראית דלילה, זאת, לאחר שאמש נעצרו 21 מפגינים בחשד שהפרו את הסדר הציבורי. במהלך מחאה שהתקיימה אמש בצומת שמגר, התאספו מאות בני אדם למחאה, זה הערב השלישי ברציפות, כנגד הסגר שהוטל על השכונות בירושלים. חלק מן המפגינים הבעירו פחי אשפה, הציתו עצים וניסו להסיר את המחסומים שהציבה המשטרה במטרה לאכוף את הסגר על השכונות.

מחאה ביתר עילית סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד