י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תחזית פסימית בנוגע לקורונה

ארגון הבריאות העולמי: "המצב גרוע; אין מנוס מהטלת סגרים הרמטיים"

"יותר מדי מדינות נמצאות בכיוון הלא נכון. אם לא יינקטו הצעדים הבסיסיים נגד המגיפה המצב יהיה רק רע יותר, רע יותר ורע יותר", כך אומר יו"ר ארגון הבריאות העולמי

ארגון הבריאות העולמי: "המצב גרוע; אין מנוס מהטלת סגרים הרמטיים"
סגר בשכונת רוממה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איבדו את האופטימיות: יו"ר ארגון הבריאות העולמי הציג אתמול תחזית פסימית, לאחר שאמר כי בחלק ממדינות העולם המצב הבריאותי צפוי להמשיך ולהידרדר. יו"ר הארגון, ד"ר טדרוס גברייסוס, אמר בתדרוך לתקשורת ממטה הארגון בז'נבה: "הרשו לי להיות בוטה - יותר מדי מדינות נמצאות בכיוון הלא נכון. אם לא יינקטו הצעדים הבסיסיים נגד המגיפה המצב יהיה רק רע יותר, רע יותר ורע יותר".

גברייסוס, שהוא כמו גם הארגון בראשו הוא עומד נמצאים בימים אלו תחת ביקורת חריפה, בעיקר מצד ארה"ב שאף הודיעה על פרישתה מהארגון וזאת בשל התפיסה לפיה הארגון חיפה על ממשלת סין בשלבי ההתפרצות הראשוניים של הנגיף, אמר כי לדעתו אין מנוס מאשר להטיל סגרים הרמטיים בכל המדינות בהן מתמודדים עדיין עם הנגיף. "אין מנוס מהטלת סגרים הרמטיים נוספים על מוקדים שבהם המגיפה יצאה מכלל שליטה", אמר.

לפי יו"ר הארגון, המצב במרבית המדינות שבהן הנגיף משתולל 'מעורר דאגה', וכי בארגון סבורים שבמידה ולא ינקטו בהן צעדים מיידיים, הנגיף רק ילך ויתפשט. הוא התייחס גם לאפשרויות של החיסונים הנמצאים על הפרק, אך למרות זאת הבהיר כי נכון לעכשיו רק "סגר הרמטי הוא הפתרון היעיל ביותר".

ארגון הבריאות העולמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד