י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחאה סוערת בבלפור

צפו: המוחים ניסו לפרוץ למעון ראש הממשלה

במהלך מחאת הדגלים השחורים המתקיימת מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ניסו חלק מהמפגינים להפיל את מחסומי האבטחה במעון. כוחות גדולים של משטרה מונעים מהמפגינים להיכנס אל השטח הסטרילי • צפו

צפו: המוחים ניסו לפרוץ למעון ראש הממשלה
מחאת אלפים ברחוב בלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחאת הדגלים השחורים, הגיעה הערב שוב אל מול מעון ראש הממשלה בירושלים. כוחות גדולים של משטרה מאבטחים את ההפגנה שמקיימים אלפי פעילי שמאל  בשעה זו ברחוב בלפור. המפגינים השליכו חפצים וביצים לעבר השוטרים, וכוחות גדולים של משטרה מנסים להשיב את הסדר הציבורי.

במהלך המחאה, פרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, לאחר שחלקם ניסו להפיל את המחסומים של מעון ראש הממשלה. חלק מהמפגינים נצפו משליכים ביצים על השוטרים. המשטרה מנסה, בינתיים ללא הצלחה, למנוע את הפרות הסדר באמצעות כוחות יס"מ.

לצד זאת, מהתיעוד ניתן לראות כיצד המפגינים דורסים ברגל גסה את הנחיות משרד הבריאות, עומדים באלפיהם בצפיפות ללא שמירת מרחק ועד כה לא דווח אף לא על עצור אחד שם או מי מהם שקיבל דוח בגין התקהלות אסורה.

"הגעתי הערב לתמוך באלפי המפגינים בירושלים, שהגיעו למחות נגד ראש הממשלה וכישלונו בטיפול במשבר הבריאותי והכלכלי", אמרה ח"כ אורלי פרומן בהפגנה מול ביתו של ראש הממשלה. "אזרחי ישראל לא בחרו בשינוי שיטת המשטר ובכך שרה"מ, הנאשם בפלילים, ימשיך לדרוס את ערכי הדמוקרטיה עליהם נבנתה מדינת ישראל".

במקביל, בהפגנה שמתקיימת בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, לציון 9 שנים בדיוק לפרוץ המחאה הכלכלית משתתפים כאלף מפגינים בראשותה של מובילת המחאה דפני ליף.  

"האמון התרסק, הייאוש גואה, אבל האנשים מתעוררים ועושים. זה הזמן גם להזכיר ולעורר תקווה שביחד, ורק ביחד, אנחנו נייצר כוח להביא פתרונות ושינוי. לפני 9 שנים דרשנו צדק חברתי היום ברור שאין ממי לדרוש - עכשיו הזמן לייצר צדק חברתי", אמרה ליף.

 

 

בלפור מעון ראש הממשלה הפגנה מחסום משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד