י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האלימות המשטרתית נמשכת

צפו: העיתונאי עקיבא ווייס הותקף בהפגנה בכניסה לביתר

העיתונאי החרדי עקיבא וייס, שסיקר את המחאה הסוערת בכניסה לביתר עילית עבור 'כאן 11', הותקף על ידי שוטרים שהרחיקו אותו פיזית מהזירה באלימות, זאת בעוד נוכחים צועקים לעברם שמדובר בעיתונאי • המשטרה: "במהלך פיזור ההמון, נהדף לאחור גם אדם שלא זוהה תחילה כעיתונאי" • צפו בתיעוד

צפו: העיתונאי עקיבא ווייס הותקף בהפגנה בכניסה לביתר
עקיבא וייס צילום: צילומסך כאן 11

רבים מתושבי ביתר עילית יצאו הערב (שלישי)  למחות נגד הסגר שהוטל על העיר. בתיעוד שמתפרסם מההפגנה שהתקיימה בכניסה לעיר, נראה העיתונאי החרדי של 'כאן חדשות' עקיבא וויס, מותקף על ידי שוטרים שככל הנראה חשבו שמדובר במפגין מתושבי העיר.

התיעוד בו נראה מותקף ווייס, עורר סערה רבה ורבים מן העיתונאים דרשו למצות עם השוטרים את הדין. עמיתו של ווייס, העיתונאי מיכאל שמש כתב: "האלימות המשטרתית חצתה כל גבול הגיוני"

העיתונאית יערה שפירא כתבה בתגובה לתיעוד: "הערב גם עקיבא האהוב והחרוץ נדחף בכח לא מובן בידי שוטרים. שמתי לב - כי הוא חבר, לא כי זה חריג. כל שיחה שניהלתי עם ח"כ חרדי בשבוע האחרון נפתחה באכיפה הסלקטיבית כלפי המגזר, שגובלת באלימות משטרתית. צודקים"

מוועד עיתונאי תאגיד השידור הציבורי נמסר, כי הם מגנים בחריפות את תקיפתו של הכתב עקיבא וייס, שבא למלא את שליחותו העיתונאית בסיקור ההפגנה בביתר עילית. "הימים המתוחים הללו רוויי ההפגנות והמחאה הם מבחנה האמיתי של הדמוקרטיה. תפקידנו לסקר את ההפגנות בהגינות, תפקיד המשטרה לאפשר את קיומן ולאפשר לנו לסקרן. פעם אחר פעם שוטרים נוהגים באגרסיביות בעיתונאים - הגיע הזמן לעצור את זה", נמסר.

במשטרה מגיבים וטוענים כי "במהלך הפגנה שהתקיימה הערב בעיר ביתר עילית, החלו מפגינים להפר את הסדר הציבורי, לחסום צירים ולהתפרע, כשהם לא נשמעים להוראות השוטרים במקום. מפקד המרחב כרז למפגינים, כי מדובר בהפגנה לא חוקית, ובהמשך הורה על פיזורם בכוח סביר, כחוק. במהלך פיזור ההמון, נהדף לאחור גם אדם שלא זוהה תחילה כעיתונאי, מאחר והשתלב בהמון. מיד לאחר שזוהה, התאפשר לו להמשיך ולסקר את האירוע בבטחה". לשון התגובה

 

אלימות משטרתית עקיבא ווייס הפגנה תקיפת עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד