י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשלה בחוסר תפקוד

הצעה: יוטלו סגרים בלילות ובסופי שבוע

במהלך דיון ההתייעצות הערב אצל ראש הממשלה, הציע השר יזהר שי מ'כחול לבן' להטיל סגרים בלילות ובסופי שבוע כדי למנוע התקהלויות ויציאות מיותרות שיסייעו בצמצום התפשטות הנגיף. נתניהו אמר כי יש לשקול את ההצעה

הצעה: יוטלו סגרים בלילות ובסופי שבוע
שוטרים במחסום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חוסר התפקוד של ממשלת האחדות מקבל הערב (שלישי) דוגמא נוספת, בתום דיון שהוגדר כ'התייעצות', בו החליטו השרים שלא להחליט, עולות שוב חילוקי הדעות בתוך הממשלה ובין הנציגים שמנבאים רעות על המצב בישראל.

על פי הדיווחים, בדיון ההתייעצות שכינס הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע ברקע הזינוק בתחלואה עם קרוב ל-1,700 חולים ביממה האחרונה, הוא דרש ודחף להטלת הגבלות נוספות מיידיות, אך ראש הממשלה החליפי בני גנץ בלם אותם.

גנץ הסביר כי יש להמתין לנתוני התחלואה העדכניים בעקבות המגבלות שכבר הוטלו ואז לבחון פעולות נוספות. כשבמל"ל ביקשו לקבל החלטה תוך ימים על המגבלות הנוספות.

במהלך הדיון העלה שר המדע יזהר שי מ'כחול לבן', רעיון לפיו יוטל בכל סוף שבוע סגר כללי על המדינה, כולל סגרים נקודתיים בלילות כדי למנוע התקהלויות. ראש הממשלה אמר כי יש לבחון את ההצעה.

בדיון השתתף כאמור גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, שטען בפני הצוות כי "איבדנו שליטה", וקרא להטלת סגר כללי, שלטענתו "צריך לבצע צעדים מידיים, המצב חמור. הגענו למצב שבו היינו בסבב הקודם".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין טען כי "הצעדים שננקטו עד עכשיו לא מספיקים", ועל כן "צריך להורות על הגבלות חדשות. אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים - יהיה סגר בעוד כמה ימים".

סגר קורונה יזהר שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד