י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לפיד שותק

הנשיא נגד עידן רול: "פוגע ביסודות הדמוקרטיים"

בעוד יו"ר המפלגה יאיר לפיד שותק, נשיא המדינה ריבלין מגנה את קריאתו של ח"כ עידן רול מ'יש עתיד', באם יוטל סגר, על האזרחים לצפצף עליו | הח"כ האלמוני שנקלע לסערה מנסה להסביר את דבריו

הנשיא נגד עידן רול: "פוגע ביסודות הדמוקרטיים"
רובי ריבלין/ יאיר לפיד ועידן רול צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בתגובה לקריאתו של חבר הכנסת עידן רול מ'יש עתיד' כי במקרה ויוטל סגר מלא אין צורך לציית לו, נשיא המדינה ראובן ריבלין מפרסם הודעה נגד חבר הכנסת רול שלטענתו קריאה זו פוגעת בדמוקרטיה.

נשיא המדינה כתב ברשת הטוויטר: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו".

הנשיא ריבלין הוסיף כי "עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים- אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם".

מי ששומר על שתיקה מאז הסערה הוא יושב ראש 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד, שלמרות קריאות במערכת הפוליטית להתנער מדברי חבר הכנסת רול, קולו של ראש האופוזיציה לא נשמע עד כה.

בינתיים ח"כ רול הגיב לריבלין וכתב: "כבוד הנשיא, מקבל את ההערה שלך ומתנצל על הניסוח שלא הובן כראוי. כוונתי הייתה ועודנה שאובדן אמון הציבור בממשלה הוא סכנה אמיתית לדמוקרטיה ולטיפול במשבר הקורונה. כמובן שאני קורא לכלל הציבור להישמע להנחיות".

בהודעה ארוכה יותר ששיגר חבר הכנסת רול, הוא התייחס לסערה וניסה להסביר את דבריו: "אם הממשלה רוצה זכות לנקוט בצעדים קשים כמו סגר, יש לה את החובה להסביר את הצעדים האלה לציבור. הממשלה לא יכולה למנוע מהציבור זכויות יסוד בסיסיות, לפגוע בפרנסה, לסגור ענפים שלמים ולשלוח אלפי משפחות לעוני, בלי לפרט למה היא עושה את זה ואיך זה אמור לעזור, בטח כשאנחנו במשבר מתמשך כבר חמישה חודשים".

רול תקף באומרו כי "במקום להסביר לציבור, הממשלה מאשימה את הציבור, ומפרה את החלק שלה בהסכם הלא כתוב בין מדינה לאזרחיה", הוא הוסיף "לכל מי שניסה לקחת את דברי למקום של מרד או אנרכיה, זה לא הכיוון".

"אני רק רוצה לוודא שאירוע חמור כמו סגר לא יקרה בלי הסברים ופיקוח ובאופן שרירותי, על ידי חבורת מנותקים. הגיע הזמן שראש הממשלה ימנה פרויקטור ושהממשלה תפעל בצורה מסודרת, מגובה בנתונים ועם תוכנית של ממש, ולא רק על בסיס אגו, לפני שהם חושבים להמשיך להפיל את האחריות והנטל על הציבור", הסביר רול.

יאיר לפיד עידן רול סגר רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד