י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
50 מפגינים נעצרו

לילה של אלימות בירושלים; המחאה בבלפור יצאה משליטה • צפו

מחאת הדגלים השחורים אשר התקיימה אמש (שלישי) בסמוך למעון ראש הממשלה בי-ם, הידרדרה להפגנה אלימה • המפגינים גרמו נזק לרכוש ותקפו באלימות שוטרים ועיתונאים • לאחר המחאה בבלפור צעדו המפגינים לכיוון מרכז העיר שם החלו להתפרע עד פיזורם ע"י המשטרה 

לילה של אלימות בירושלים; המחאה בבלפור יצאה משליטה • צפו
הפגנת הדגלים השחורים בירושלים צילום: פלאש 90\יונתן זינדל

מחאת הדגלים השחורים, שהחלה אמש מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הידרדרה במהירות להפגנה אלימה במהלכה גרמו המפגינים נזק לרכוש, חסמו את ציר הרכבת הקלה ואף תקפו באלימות שוטרים ועיתונאים. העימותים בין המפגינים לשוטרים, החלו לאחר שחלקם ניסו להפיל את המחסומים של מעון ראש הממשלה. ‎חלק מהמפגינים נצפו משליכים ביצים וחפצים נוספים לעבר השוטרים. המשטרה ניסתה, ללא הצלחה ממשית, למנוע את הפרות הסדר מול מעון ראש הממשלה באמצעות כוחות גדולים שהוזעקו למקום.

לאחר שהסתיימה המחאה ברחוב בלפור, צעדו אלפי מפגינים לעבר מרכז העיר שם החלו להתפרע, לבצע וונדליזם בבבתי עסק ולהפעיל אלימות כלפי שוטרים שהוצבו במקום במטרה לשמור על הסדר הציבורי. מוקדם יותר צעדו מאות מהמפגינים על ציר הרכבת הקלה ברחוב יפו, תוך שהם חוסמים את תנועת הרכבות. כוחות גדולים של משטרה ניסו לפנות את המפגינים בכוח תוך שימוש בפרשים, מכתזיות ובאמצעים נוספים. רק בשעת בשעת לילה מאוחרת סיימה המשטרה את פינוי המפגינים. בסיומה של המחאה, עדכנה המשטרה כי עצרה 50 מהמתפרעים.

במהלך הערב, ועד לשעות הקטנות של הלילה, המשיכו המפגינים להתפרע, להזיק לרכוש ולהצית פחי אשפה. בתיעודים שפורסמו, נראו חלק מן המפגינים מכים שוטרים, אחד מהם נפצע ונזקק לטיפול רפואי.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר", נמסר מהמשטרה.

כחלק מהתפרעות המפגינים, הותקף במהלך המחאה עיתונאי 'ערוץ 13 אבישי בן חיים. תקיפתו של בן חיים, על רקע תמיכתו בראש הממשלה, כררה תגובות סוערות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

מי שיצא להגנתו של בן חיים, הוא נשיא המדינה ראובן ריבלין שגינה את המתקפה וכתב: "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".

גם שר הביטחון בני גנץ גינה את תקיפתו של בן חיים: "עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם- בלי איומים, בלי תכתיבים. אני מגנה את האיומים על פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים. הזכות להפגין קדושה- כך גם חופש העיתונות והביטוי".

 "‏במדינת ישראל לא יתקפו עיתונאים. לא משנה מה עמדותיהם. מספיק עם הפוזיציה. מי שמאמין בחופש עיתונות, שמירה וכיבוד החוק, לא עושה זאת רק כשנוח לו פוליטית", כתב שר התקשורת יועז הנדל.

בלפור הפגנה אלימה עצורים מפגיני שמאל שמאל קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד