י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פירות ההסתה

החרדים הושפלו בטיול הקיאקים: "בני ברקים תתרחקו"

קבוצת מטיילים חרדים שטיילו אמש בצפון הארץ, הושפלו על ידי אחד מעובדי אתר הקיאקים שקרא לעברם קריאות גנאי אך ורק בשל היותם חרדים • האירוע הסתיים רק לאחר שמבלים אחרים התערבו לטובת המטיילים החרדים • עדת ראייה: "ההסתה בתקשורת מחלחלת וגורמת לאירועים קשים, זאת אנטישמיות".

 החרדים הושפלו בטיול הקיאקים: "בני ברקים תתרחקו"
מטיילים חרדים בקייאקים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ההסתה כנגד הציבור החרדי, במיוחד מאז התפרצות נגיף הקורונה בישראל, שוברת שיאים ומביאה לא אחת למקרי אלימות פיזית ומילולית כלפי אזרחים שומרי תורה ומצוות. כך קרה לקבוצת מטיילים חרדים, תושבי בני ברק, שיצאו אמש (שלישי) לשייט קיאקים בצפון הארץ, כאשר לקראת סוף הטיול ניגש אליהם אחד מעובדי המקום והחל לקרוא לעברם קריאות גנאי, בין היתר: "חרדים בני ברקים, תתרחקו, לכו מפה".

מי שחש אמש את הדבר על בשרו, הוא הצלם משה גולדשטיין, שהיה חלק מקבוצת מטיילים שהושפלה על ידי עובד האתר. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר: "הגענו קבוצה של כמה חברים לטיול באחד מאתרי הקיאקים בצפון, כמובן תוך חבישת מסכות לפי הנהלים. בתום השייט המתין לנו אדם מטעם האתר, שלמרות שהיינו כאמור עם מסכות, הדבר לא מנע ממנו לצעוק לעברנו: 'חרדים, בני ברקים, תתרחקו'. ממש כאילו שאנחנו מצורעים. זאת תחושת השפלה שאין באפשרותי לתאר אותה".

"למרות ההשפלה", הוא מספר, "לא הגבנו לו, אך אנשים שהיו בסביבה והזדעזעו מסגנון הדיבור, גערו על העובד. רק כך הוא הפסיק את ההתנהגות המחפירה. אחד מהאנשים צעק לעברו: 'אתה לא מתבייש? ככה אתם מביאים אנטישמיות למדינת ישראל'".

עדי, תושבת אזור השומרון שהייתה עדה לתקרית, מספרת ל'בחדרי חרדים' את שאירע: "סיימנו את מסלול הקיאקים, לפתע אנחנו שומעים את אחד מעובדי המקום צועק על קבוצת החרדים, 'אתם מבני ברק, תתרחקו מפה'"

"זה עצבן אותי ממש" היא מספרת. "מה זאת ההשפלה הזאת?. לכל אחד מגיע את הכבוד שלו. ההסתה בתקשורת מחלחלת וגורמת לאירועים קשים. אם מישהו מרשה לעצמו להשפיל קבוצת חרדים במשך חמש דקות, רק בגלל שהם לבושים כחרדים, זה נובע רק מסיבה אחת - אנטישמיות"

 

 

שייט הסתה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד