י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לראשונה מזה כשני עשורים

דניאל הוצא להורג בזריקה: "אני חף מפשע"

לאחר שהורשע ברציחתה של משפחה באופן מחריד, אתמול בוצע גזר דינו של דניאל לואיס בן ה-47 מאוקלהומה, כשהמילים האחרונות שלו היו: "אתם הורגים אדם חף מפשע" • עורכת דינו רות פרידמן: בושה שההרג בוצע במהלך מגיפת הקורונה

דניאל הוצא להורג בזריקה: "אני חף מפשע"
אילוסטרציה צילום: pexels

הממשלה הפדרלית בארה"ב ביצעה אתמול (שלישי) הוצאה להורג ראשונה מזה כמעט שני עשורים. דניאל לואיס לי שהורשע ברצח משפחה שלמה בארקנסו בשנות התשעים הוצא להורג בזריקה קטלנית.

האיש תכנן לבנות שכונה לאנשים לבנים בלבד בצפון מערב ארקנסו. הוצאתו להורג של דניאל הגיעה על רקע התנגדות קרוביהם של הקורבנות לתת עונש מוות, ולאחר ימים של התנצחויות ועיכובים משפטיים.

לי בן ה-47, מיוקון שבאוקלהומה-ארה"ב, התעקש כי הוא חף מפשע רגע לפני שהוצא להורג בבית הכלא הפדרלי בטרה הוט, שבמדינת אינדיאנה.

"לא עשיתי את זה", אמר לי. "עשיתי הרבה טעויות בחיי, אבל אני לא רוצח". מילותיו האחרונות היו: "אתם הורגים אדם חף מפשע".

אחת מעורכי הדין של לי, רות פרידמן, אמרה כי "זה מביש שהממשלה מצאה לנכון לבצע הוצאה להורג במהלך מגיפת נגיף הקורונה". היא הוסיפה גם כן בהצהרה לתקשורת: "זו בושה שהממשלה בסופו של דבר ביצעה את ההוצאה להורג הזו".

מאידך, התובע מטעם ממשלת ארצות הברית, וויליאם באר, אמר. כי על מחלקת המשפטים חלה חובה לבצע את העונשים המוטלים על ידי בתי המשפט, לרבות עונש מוות, ולהביא לסגירת חשבון של הקורבנות והאנשים ביישובים בהם התרחש ההרג".

התובעים אמרו כי הרוצחים הרגו זוג הורים ואת ביתם בת ה-8, הם אטמו שקיות אשפה עם סרט תיל על ראשיהם כדי לחנוק אותם, הדביקו סלעים לגופם והשליכו אותם לוואדי סמוך.

שתי הוצאות להורג פדרליות נוספות אמורות להתקיים השבוע, אם כי אחת עדיין בהמתנה בגלל תביעה משפטית נפרדת.

הוצאה להורג ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד