י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המניה צנחה

הונאת הביטקווין: פריצה חסרת תקדים בטוויטר

אישים מפורסמים בעולם חוו פריצה לחשבון הטוויטר שלהם ופרסום הונאה בשמם. מספר חשבונות טוויטר בעלי פרופיל מוכר נפרצו בו זמנית | בין האישים שחוו פריצה: ג'ו ביידן, המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם הדמוקרטים. המיליארדר ביל גייטס. וברק אובמה

הונאת הביטקווין: פריצה חסרת תקדים בטוויטר
אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר חשבונות טוויטר בעלי פרופיל מוכר נפרצו בו זמנית ביום רביעי על ידי פורצים שהשתמשו בחשבונות - חלקם עם מיליוני עוקבים - כדי להפיץ הונאת ביטקווין.

החשבונות שנפרצו הם של אנשים מפורסמים ונכתב כביכול מטעמם: "אנחנו שיתפנו פעולה עם CryptoForHealth ומחזירים 5000 ביטקוין לכל חבר בקהילה", ולאחריו קישור לאתר אינטרנט שאינו פעיל.

חלק מהחשבונות חזרו במהירות לשליטת בעליהם והציוצים נמחקו במהירות, חשבונו של מייסד ושותף באמזון וכן של המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, נפרצו גם הם.

חשבונות רבים אחרים נפרצו גם הם, הציוץ שפורסם בחשבון של מפורסמים רבים, הפנה את המשתמשים לשלוח ביטקוין לכתובת מסוימת במסווה שהוא "יכפיל כל תשלום" - טכניקת הונאה ידועה.

סוגים אלה של הונאות נפוצים. רמאים משתלטים על חשבונות טוויטר בעלי פרופיל גבוה, באמצעות סיסמאות שהודלפו, החשבון פתאום מצייץ הודעות שמעודדות משתמשים להשקיע כסף, הפורצים מעודדים אנשים להיכנס לכתובת מסוימת, וזו תכפיל את ה"השקעה" שלהם. במציאות, מדובר בגניבה פשוטה, אך זו הונאה שעובדת.

פרצת אבטחה טוויטר ג'ו ביידן מנכ"ל אמזון ביטקווין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד