י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התקווה להשתלטות

הפרופ' נשאל: מתי יגיע החיסון נגד קורונה?

פרופ' טל זקס, המנהל הרפואי של חברת 'מודרנה', סיפר בראיון לרדיו 103FM על הצלחת השלב הראשון של החברה במציאת החיסון לנגיף הקורונה: "השלמנו את הגיוס ואנחנו עוקבים אחרי המתנדבים" 

הפרופ' נשאל: מתי יגיע החיסון נגד קורונה?
אילוסטרציה צילום: pexels

חברת התרופות 'מודרנה' הודיעה על השלמה מוצלחת של השלב הראשון במסע הלא פשוט אל חיסון הקורונה המיוחל, במסגרתו הצליחו לייצר תגובה חיסונית בקרב כל משתתפי הניסוי. עוד פורסם כי לא אותרו חששות ביטחותיים המגבילים את המשך הניסוי. האם חיסון הקורונה קרוב מתמיד?

פרופ' טל זקס, המנהל הרפואי של החברה שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על הבשורה המשמחת ואמר: "ניקח את החיסון שיוכל להראות את היעילות הגדולה ביותר במחקרים בהם נוכיח שחיסון מסוגל למנוע מחלה. כל המחקרים עד היום עדיין ראשוניים, ומראים את היכולת לעורר את תגובת מערכת החיסון. לא רק שכל הנבדקים פיתחו נוגדנים כנגד הקורונה, אלא כולם פיתחו נוגדנים שמסוגלים לנטרל את הווירוס. בדקנו האם ישנם נוגדנים בדם שמסוגלים להיקשר לווירוס, ואם קיימים נוגדנים שהפעילות שלהם היא כזו שיכולה לנטרל את יכולת הווירוס להדביק תאים אחרים".

על השלבים הבאים במחקר שעשוי לשים סוף לבעיה הרפואית שנחתה עלינו ללא כל התראה מוקדמת, סיפר זקס: "אני מוריד את הכובע בפני המתנדבים המציעים את עצמם כשפני ניסיון, אך אני לא חושב שזה פרקטי בשבילנו מאחר והנתונים הקריטיים בסופו של דבר הם לראות שנהיה מסוגלים למנוע הדבקה באוכלוסייה מגוונת, כולל אלה הנמצאים בסיכון הכי גבוה כמו קשישים ואנשים עם מחלות רקע. במסגרת המחקר עתידים להתחסן 30 אלף איש, כאשר חצי מהם יקבלו את החיסון וחצי יהיו בקבוצת הביקורת".

האם ניתן להכריז על תאריך ייצור החיסון? פרופ' טל זקס השיב כי: "כבר השלמנו את הגיוס של השלב הבא ואנו עוקבים אחרי המתנדבים. זה היה מחקר של 600 איש, שמטרתו היא לאשר את הבטיחות ואת מה שאנו מבינים לגבי תופעות הלוואי. השלב הבא יחל בעוד כשבועיים, מתי יסתיים יהיה תלוי בשיעורי ההדבקה בקרב האנשים שיחוסנו. המחקר יסתיים ברגע שנוכל לראות שיש לנו מספיק מקרים בקרב אלה שלא חוסנו לעומת באלו שחוסנו כדי שנוכל לקבוע מה יהיה".

ממשלות וגופים אחרים יהיו אחראיים על מתן החיסון

בהמשך דבריו, הוסיף כי: "עניין הזמנים לא קשור לתקלות אלא לנתונים שיצטברו בחודשים הקרובים, בד בבד עם זה שנתחיל לייצר חיסון שיוכל להינתן. למי יינתן החיסון ומתי זה לא אנו נקבע, אלא ממשלות וגופים אחרים שיהיו אחראים על מתן החיסון לאוכלוסיה המקומית שלהם".

עריכה: מיכל קדוש, 103FM
קורונה חיסון לקורונה חברת מודרנה רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד