ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"המספרים לא מעודדים"

'שלב ביניים' - במשרד הבריאות לא ממהרים לסגר מלא; מה ייסגר?

"צריך לנקוט בצעדי ביניים אם לא רוצים להגיע לסגר כללי", כך אמר שר הבריאות אדלשטיין וזהו הכיוון אליו הולכים במשרד הבריאות. בשלב הראשון לא ייסגרו מקומות עבודה כדי לא להעמיק את המשבר הכלכלי, מה כן ייסגר? | נתניהו וגנץ הסכימו על זהות הפרויקטור שעדיין לא הסכים

'שלב ביניים' - במשרד הבריאות לא ממהרים לסגר מלא; מה ייסגר?
מחסום/סגר. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עד כמה הסגר המלא מתקרב? לפי דברי שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמר אמש (רביעי) כי "אם לא יהיה בידיו ארגז כלים נוסף לא יהיה מנוס מהטלת סגר", נראה כי הסגר יתרחש בשבוע הבא. אולם על פי הדיווח ב-N12, במשרד הבריאות נערכים לשלב ביניים, שימנע אולי הבאת סגר מלא נוסף על אזרחי ישראל.

על פי הדיווח, בשלב הביניים  יוגבלו התקהלויות עד 10 אנשים בלבד - כולל בבתים פרטיים. כמו כן ייסגרו חופים, בתי כנסת וישיבות, המסעדות ייסגרו לישיבה במקום ויפעלו רק במתכונת משלוחים, כמו כן תצומצם התחבורה הציבורית והמסחר יהיה תלוי בנתוני התחלואה.

עם זאת במשרד הבריאות ובממשלה מבינים כי בכל תרחיש שהוא - מקומות העבודה חייבים להישאר פתוחים, זאת כלקח שנלמד מהסגר הקודם שהמיט אסון על הכלכלה הישראלית, שייקח עוד כמה חודשים ואולי שנים להתאושש ממנו.

אולם, למרות זאת באם הצעדים הללו לא יועילו ועדיין התחלואה תמשיך להעלות מידי יום, אז לא תהיה ברירה ויעברו לשלב האחרון והמחמיר בו מדינת ישראל כולה תיכנס לסגר מוחלט על כל המשתמע מכך.

אמש דיווחה העיתונאית דפנה ליאל ב'חדשות 12' כי במקביל לדיונים סביב שולחן הממשלה לגבי הגבלות החדשות על הציבור, נתניהו וגנץ ממשיכים בניסיונות לאתר מפקד (פרויקטור) לטיפול במשבר הקורונה. השניים שוחחו ביניהם על מינויו האפשרי של אלוף במיל' אמיר אבולעפיה, ששימש עד לפני כחודש כראש אגף תכנון בצה"ל.

למרות שנראה כי ישנה הסכמה בין השניים על מינויו של אבולעפיה, הדרך למינוי תיקח עוד זמן מה, שכן עדיין לא הוסדר עניין הסמכויות, שגרם למועמדים קודמים לוותר על התפקיד.

במסגרת סיור שערך אמש שר הבריאות יולי אדלשטיין בבית החולים 'הדסה עין כרם', הוא מסר הצהרה מיוחדת, בה אמר כי "יש לנו לא מעט מסקנות מהסיורים שערכנו בימים האחרונים בשטח. צריך לזכור תמיד שאין תיאוריה מדעית איך ומה צריך לעשות. אני רוצה לומר שאני שומע בימים האחרונים שאלה שמעלה גיחוך-מי אחראי? מי הממונה? מי מנהל את האירוע? אז אני אגיד שאני אחראי על האירוע, אני בעל הסמכות ואני לוקח אחריות".

לדבריו: "אני לא לבד, יחד עם ראש הממשלה, המל"ל, פיקוד העורף - כולם נכנסים מתחת לאלונקה. אבל האחריות היא שלי ושל המשרד שלי. אתמול ניתנה הנחיה ברורה לטפל בצרכים המידיים כמו ייצוב המצב הפיננסי של בתי החולים ותוספת תקנים לצוותי הרפואיים. אני מקווה שניכנס לתהליך כזה שייתן לאחיות את התחושה שיש קשב לתחושות המוצדקות שלהן".

שר הבריאות הוסיף ואמר: "המספרים לא מעודדים, אנחנו נצטרך לשקול את כל הצעדים האפשריים, לפחות לפני היפוך המגמה לעצור את קצב העלייה והנושא יבוא לישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב אם לא קודם לכן. אנחנו עושים הכל כדי לא להכניס את מדינת ישראל לסגר, אבל במציאות שבה מתחיל מאבק ציבורי נגד ההגבלות אנחנו צריכים להבין – אם כל ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו אנחנו ניכנס לסגר".

במהלך ההצהרה נשאל השר אדלשטיין, מהם הסיכויים שניכנס לסגר בימים הקרובים; "זה לא רק סיכויים, אני שואל אם אנחנו באמת במצב חירום למה כל פעם שמנסים להגביל התקהלויות אנחנו נתקלים במאבק הרואי למען אותם התחומים?", תהה והבהיר; "אם נוכל לנקוט בצעדים לא נגיע לשם, אם נשב באפס מעש בימים הקרובים, צריך לנקוט בצעדי ביניים אם לא רוצים להגיע לסגר כללי".

משרד הבריאות שר הבריאות יולי אדלשטיין קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד