י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המל"ל: לסגור את בתי הכנסת

שיא דרמטי במספר המאובחנים; 1898 ביממה; רה"מ יכנס דיון מיוחד

לאחר הצהרת שר הבריאות יולי אדלשטיין כי ייתכן וכבר בימים הקרובים יוטל סגר מלא בעקבות מצב התחלואה, מתברר כי מספר החולים בישראל רק הולך ומזנק • מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 24,118 • בעקבות המצב רה"מ יכנס דיון מיוחד ב11:30 להטלת הגבלות נוספות

שיא דרמטי במספר המאובחנים; 1898 ביממה; רה"מ יכנס דיון מיוחד
חלוקת מזון באגף הקורונה בביה"ח הפלסטיני בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

לאחר הצהרת שר הבריאות אמש, על האפשרות כי יוטל סגר בעקבות מצב התחלואה,מספר החולים בגל השני של נגיף הקורונה בישראל ממשיך לזנק.

1,898 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-44,563. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 28,068 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 24,118. גם מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 56 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 204 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שני חולי קורונה נוספים נפטרו מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 377. 20,068 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

רשימת היישובים\\צילום: צילום מסך

על פי נתוני מרכז המידע והידע של אגף המודיעין בצה"ל, בעיר בני ברק קיימים נכון לחצות 1,729 חולים פעילים, כאשר רק בשבוע האחרון אובחנו בעיר 768 חולים חדשים. בעיר ירושלים 3,410 חולים פעילים, מתוכם 1,515 אובחנו בשבוע האחרון.

בביתר עילית ישנם נכון לאמש בחצות 789 חולים פעילים, 496 מהם בשבעת הימים האחרונים. העיר בית שמש עם 518 חולים פעילים, כאשר 264 חולים נוספו במהלך השבוע האחרון.

העיר מודיעין עילית עם 400 חולים פעילים נכון לאמש בחצות. בשבוע האחרון אובחנו ברחבי העיר 198 חדשים. באשדוד, שכמה משכונותיה החרדיות תחת הגבלות, אובחנו 1,091 חולים פעילים, 347 חולים רק במהלך שבעת הימים האחרונים.

מפת היישובים\\צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן דיון לשעה 11:30 לגיבוש מגבלות קורונה וצמצום התקהלויות. על הפרק: ידונו בהצעת המל"ל להגביל התקהלות ציבורית עד 10 אנשים, סגירת קייטנות וביה"ס של החופש, סגירת מכללות ומעבר ללימוד מקוון, סגירת בתי כנסת, סגירת חופי הים, סגירת מסעדות והשארת משלוחים, סגירת בריכות, וכמו כן באפשרות לסגור את הסטודיו וחדרי הכושר וצמצום תחבורה ציבורית.

נתניהו יכנס בשעה הקרובה את צוות השרים המצומצם כדי לדון על המצב בישראל ועל האפשרות כי יוטלו מגבלות נוספות, בהם עולה על השולחן גם האפשרות של סגר כללי כפי שהיה בערב חג הפסח.

כזכור, שלשום כינס ראש הממשלה התייעצות עם חלק משרי הממשלה ומנהלי המשרדים לצד מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב בסופו הוחלט שלא להטיל מגבלות נוספים בשלב הזה.

בין ההמלצות של המל״ל היה לסגור את בתי הכנסת והישיבות, לסגור את המסעדות ולהטיל מגבלה של התקהלות עד עשרה אנשים גם במרחב הפתוח - שכל אלה כזכור נדחו על ידי ראש הממשלה.

בתוך כך, השר אריה דרעי הבהיר אמש בישיבת הסיעה כי קודם הטלת סגר כללי "חייבים להמתין כמה ימים", לדבריו, "עשינו צעדים די משמעותיים לפני כעשרה ימים וצריך לראות אם הצעדים הללו יביאו את התוצאות שלהם או לא יביאו".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד