י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"גם סין כבשה את טיבט"

פקחי ממשלת הולנד יקנסו את חנות היין מתוצרת ישראל

פקחי ממשלת הולנד אמרו כי הם יקנסו יבואן קמעונאי המנוהל ע"י קבוצת 'נוצרים למען ישראל' המוכר יין מהעיר חברון שמתויג כתוצרת ישראל. בעקבות תקנה האוסרת על תיוג מוצרים מאזור כבוש • הרב הראשי של הולנד מאשים: "מדוע לא לבדוק מוצרים מסין, שכובשת את טיבט. ומרוקו שכבשה את סהרה?"

פקחי ממשלת הולנד יקנסו את חנות היין מתוצרת ישראל
חנות יינות, אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASh90

פקחי ממשלת הולנד אמרו כי הם יקנסו חנות המוכרת יין מעיר חברון (בגדה המערבית) המתויגת כתוצרת בישראל.

האזהרה הגיעה במהלך בדיקה ב-10 ביולי ב"מרכז המוצרים הישראלי", יבואן קמעונאי המנוהל על ידי קבוצה נוצרית למען ישראל, "נוצרים למען ישראל".

בהצהרה מטעם המרכז נאמר, כי שני פקחים של הרשות ההולנדית לבטיחות במוצרי מזון ומוצרי צריכה לא החרימו מוצרים כלשהם, אך הזהירו כי המרכז עלול לעמוד בפני קנסות בגין הפרת דרישות התיוג. מהמרכז נמסר כי הוא לא יקיים את הדרישה.

בשנת 2015 אימצה הנציבות האירופית תקנות האוסרות על תיוג מוצרים מאזורים שהיא רואה כשטח כבוש, המתויגים כביכול מתוך הקו הירוק, החלטה אותה תיארה הנציבות מונעת על ידי רצון למסור לקונים מידע מדויק על מקור המוצר.

התקנות מחייבות, אך הנציבות האירופית לא ממש אכפה עד היום נגד מפרים, ממשלת הולנד עד כה לא קנסה אף אחד על תיוג על הפרות.

הרב הראשי של הולנד, בנימין ג'ייקובס, האשים את המשרד במוסר כפול. "מדוע לבדוק מוצרים ישראלים אך לא כאלה מסין, שכובשת את טיבט, או סחורות ממרוקו הכובשת את סהרה המערבית, או טורקיה (צפון קפריסין), רוסיה (חצי האי קרים)?" כך אמר הרב ג'ייקובס בהצהרה.

הולנד תוצרת ישראל פקחים חנות יין הגדה המערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד