י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המצלמות חשפו • צפו

תיעוד ממצלמות האבטחה: השוטר מתנפל על חרדי ומושך בפאותיו

מה גרם לשוטר משמר הגבול להתנפל על עובר אורח חרדי שצועד לתומו ברחוב, להכות אותו, ואף למשוך בפאותיו במהלך מחאה בירושלים? • תיעוד חדש שמתפרסם היום חושף את התקרית החמורה • במשטרה פתחו בבדיקת הנסיבות

תיעוד ממצלמות האבטחה: השוטר מתנפל על חרדי ומושך בפאותיו
התקיפה במהלך המחאה צילום: צילום מסך

שורת התיעודים ממחאות החרדים, שהתקיימו השבוע ברחבי הארץ כנגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות, בהם נראים שוטרים נוהגים באלימות קשה כלפי מפגינים ועוברי אורח תמימים, עוררו סערה גדולה. בעקבותם אף הודחו השבוע מתפקידם שני שוטרים שתועדו מפעילים אלימות כנגד מפגינים חרדים ללא כל סיבה. אלא, שתיעוד חדש שמתפרסם היום, מעלה שוב את נושא אלימות השוטרים לסדר היום.

בתיעוד החדש ממצלמות אבטחה המוצבות ברחוב שמגר בבירה, מההפגנה שהתקיימה ביום שני השבוע, נראה שוטר מתנפל על אדם חרדי, מתנהג כלפיו באלימות קשה, ועל פי עדי ראייה אף מושך בפאותיו ללא כל סיבה הנראית לעין. כפי שניתן לראות בתיעוד המטריד, החרדי שהותקף, כלל לא השתתף במחאה אלא חלף לתומו במקום.

"באותו ערב השוטרים התנהגו באלימות קשה כלפי המפגינים", מספר ל'בחדרי חרדים' ישראל מאיר, שהיה עד לאירועים. "במהלך המחאה החלו השוטרים לרוץ לעבר המפגינים במטרה לפנות את הציר". "לפתע", הוא מתאר, "אחד השוטרים התקדם לעבר בחור צעיר שחלף במקום, התנפל עליו בעוצמה הפליא בו את מכותיו ומשך בפאותיו. האיש שלא היה לו כל קשר למחאה, היה בהלם וכמעט לא הצליח להוציא מילה מפיו. מיד לאחר מכן השוטר המשיך מהמקום כאילו לא התרחש דבר".

מהמשטרה טרם נמסרה תגובה, אך נפתחה בדיקה לבירור נסיבות המקרה.

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים חקרה ביום שלישי שוטר מג"ב כבן 25 בחשד לתקיפת הצלם החרדי מאיר קקוןן בעת מחאה בשכונת רוממה בירושלים.  על פי החשד במהלך פעילות לפיזור הפגנות, פגע השוטר בחוזקה בקקון שתיעד את המחאה, ללא סיבה הנראית לעין. בתום חקירתו שוחרר השוטר בתנאים מגבילים והושהה מתפקידו. נסיבות המקרה עדיין נחקרות.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', מוקדם יותר השבוע הודח מתפקידו השוטר שהכה בפניו של מפגין חרדי באמצעות מכשיר הקשר, וגרם לו לחבלה קשה. ממח"ש נמסר, כי המחלקה לחקירות שוטרים חקרה שוטר יס"מ המשרת בירושלים בחשד לתקיפה במהלך הפגנה בשכונת רוממה בעיר. על פי החשד בשני מקרים תקף השוטר מפגינים לא סיבה הנראית לעין. בתום חקירתו הורחק השוטר מכל מתקן משטרתי וחקירת הארועים נמשכת.

 

אלימות משטרתית הפגנה סגר בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד