י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי ההתפטרות הדרמטית

מסתמן: זה המחליף המיועד של הפרופ' סיגל סדצקי

מסתמן כי מחליפה של פרופ' סיגל סדצקי בתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות יהיה ד"ר סלמן זרקא, שזוכה להערכה רבה בשל קידום בית החולים זיו בצפת בו כיהן שנים כמנהל

מסתמן: זה המחליף המיועד של הפרופ' סיגל סדצקי
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

נראה שבמשרד הבריאות לא הזילו דמעה עם פרישתה של הפרופ' סדצקי מתפקידה כראש שירותי בריאות הציבור, וחרף הדיווחים כי "במשרד הבריאות מפצירים בפרופ' סדצקי לחזור לתפקידה "לאחר שהודיעה בדרמטיות על פרישתה – מתברר כי כבר נמצא לה מחליף שעומד לאייש את מקומה.
ככל הנראה, מי שיכנס לתפקיד ראש בריאות הציבור, הוא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר סלמן זרקא, שנחשב למועמד המוביל לתפקיד, כך לפי הדיווח בחדשות ערוץ 12. 

כזכור, פרופ' סדצקי התפטרה בעקבות חילוקי דעות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על דרך ניהול ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, כאשר ההתפטרות נעשתה במפתיע וללא הודעה מוקדמת, ובעוד שר הבריאות מתעדכן על כך מהתקשורת.

סדצקי השאירה אחריה מכתב מפורט בו האשימה את מערכת הבריאות וכן את המערכת הפוליטית בטיפול כושל שגרם, לדעתה, להתפרצות הקשה של 'הגל השני' וזאת בעוד הטיפול בגל הראשון הוכתר בהצלחה.

עם זאת, לצד ההערכה לה זכתה מצידם של הגופים הממשלתיים ובעיקר מצידו של רה"מ, נמתחה עליה ביקורת מתמשכת על עמדותיה שלא היו מקובלות על דעתם של מומחים שונים בתחום בריאות הציבור והאפידמיולוגיה, וכן על כך שהיא העדיפה לקבל את ההמלצות לבדה וללא שיתוף אנשי מקצוע נוספים.

אל"מ (מיל.) ד"ר זרקא מנהל את "זיו" בשש השנים האחרונות ונחשב למי שהצעיד את בית החולים הצפתי קדימה, ובין השאר תרם להקמת המכללה הרפואית שהוקמה לראשונה בצפון הארץ והיא מיועדת להצמיח משורותיה רופאים חדשים. לד"ר זיו קשרי אישיים הדוקים עם יועצי רפואה רבים מהמגזר החרדי, כשהדבר בא לידי ביטוי בהערכה הרבה לה הוא זוכה בקרב הקהילות החרדיות בעיר צפת ובישובים הסמוכים כגון חצור הגלילית.

ד"ר זרקא הוא יליד פקיעין, למד רפואה במסגרת העתודה הצבאית ושירת שנים רבות בחיל הרפואה. זכה לשבחים על הפעילות ההומניטרית שהוביל בהקמת בית חולים שדה שהוקם ברמת הגולן ובו נקלטו פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, כאשר לאחר מכן טופלו הפצועים במחלקה מיוחדת שנפתחה לשם כך במרכז הרפואי בצפת. כמו כן, הוקם בהנחייתו בניין הילדים החדש, צעד שללא ספק שידרג את שירותי בית החולים משמעותית.

היועץ הרפואי הרב יעקב שקול, יו"ר אגודת 'רפואה ועזרה' בירך על המינוי המסתמן והוא אומר כי  "ד"ר זרקא היה זה שהצליח באמת ליישם את החזון של קירוב הפריפריה למרכז, לאחר ששידרג את שירותי בית החולים 'זיו' הן בהבאת רופאים מהמרכז לצפון והן בפיתוח המואץ של בית החולים, ששדרוג המחלקות שנעשה בתקופה האחרונה הוא פרי עבודתו של ד"ר זרקא שהטביע את הסיסמה 'בריאות הצפון מעל הכל'. אני בטוח שבתפקידו החדש יביא לשיפור שירותי בריאות הציבור, דווקא בתקופה זו שבה מתמודדת מערכת הבריאות עם אחד האתגרים הגדולים ביותר".

 

משרד הבריאות סיגל סדצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד