י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יסכר פי דוברי שקר

החברותא תוקף: מי שאומר שהרב שטיינמן לא היה נזהר בקורונה לא הכיר את מרן

החברותא ואיש סודו הקרוב ביותר של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, תוקף בחריפות את אלו שטוענים כי הרב שטיינמן היה מזלזל בקורונה ח"ו • "ובכל זאת באים כל מיני חכמים עם סברות שונות ומשונות להקל ראש בזה" • דבריו המלאים של החברותא ב'בחדרי חרדים'

החברותא תוקף: מי שאומר שהרב שטיינמן לא היה נזהר בקורונה לא הכיר את מרן
הגרמ"י שניידר עם מרן הרב שטיינמן זצ"ל צילום: שוקי לרר

החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הגאון רבי משה יהודה שניידר, מפרסם היום (חמישי), בעלון השבועי 'עטרת תפארת' כי הוא מתפלא על אותם אנשים שטוענים כי הרב שטיינמן זצ"ל, אם היה חיה עמנו היום, לא היה נזהר בכל מה שקשור לנגיף הקורונה. 

וכך כותב הגרמ"י שניידר: "התפלאתי לשמוע כאלה האומרים כי אילו היה רבינו מרן רה"י זצוק"ל חי עמנו כעת, בוודאי לא היה נזהר בכל הדברים.. ואומר אני קבל עם ועדה, יסכר פי דוברי שקר, שלא ראו ולא הכירו את רבינו זיע"א, אשר אדרבה ואדרבה הזהירות שלו בכל הנוגע לחיי נפש, הייתה נוראה מאד! ואף בדברים שאחרים אחזו להקל, לא היה נותן מקום להקל בזה, בהדגישו "עם פיקוח נפש לא משחקים. ואיני רוצה להאריך כעת".

הגרמ"י שניידר אף מצטט את דבריו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, במכתבו השבוע שלא שייך בזה שומר פתאים ה': "ובכל זאת באים כל מיני חכמים עם סברות שונות ומשונות להקל ראש בזה".

הרב שניידר מביא גם מדברי חז"ל, שבענייני פיקוח נפש, כך היא ההנהגה, "אם האדם אינו שומר את עצמו, ח"ו אין מרחמים עליו מן השמים. ואמרתי בליבי משל, אם היתה יוצאת שמועה בעלמא, שישנה תולעת שאינה נראית האוכלת שטרות כסף, האם היה מישהו שלא היה נזהר מלעטוף את כספו היטב היטב, בחשש שמא ח"ו תאכלנו התולעת וכי חיי אדם אין להם ערך אפילו לא כמאה דולר? אתמהה?!"

בנוסף מספר הרב שניידר, לרגל היארצייט השמיני של הרב אלישיב: "ונזכרתי בדבר מעניין, שבא פעם א' לרבינו עם תמיהה על מרן הגרי''ש זצוק''ל (ובאמת לא היה ראוי להביא דברים מאנשים שהדרך ארץ שלהם לרבותיהם ירודה מאד רח"לל, אך אנו רוצים להביא את תגובת רבינו זצוק''ל), ששואלים אותו שאלה, ומיד עונה כהרף עין, היתכן?". 

"שאל אותו רבינו האם ראית פעם מכונית מירוץ? המכונית הזאת נוסעת בדקה אחת, מה שלוקח למכונית אחרת כמה דקות, כך והרבה יותר היא מהירות המחשבה של הרב אלישיב, שתוך כדי שאתה בקושי מתחיל לחשוב, הוא כבר הצליח לחשוב על ''הכל'', והתשובה היא כבר אחרי כל החשבונות, הפלא ופלא".

הרב משה יהודה שניידר הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד